بیش‌از2 هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شده است


بیش‌از2 هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شده است

زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 623 فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ابتدای امسال تا کنون در حوزه زیر پوشش این اداره‌کل صادر شده است.

تیمور باقری روز دوشنبه در این‌باره با بیان اینکه از این تعداد ۵۱۵ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان و ناوگان باری و تعداد ۲ هزار و ۱۰۸ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری در این مدت صادر شده اظهارداشت: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود گفت: کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است افزود: براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای هم‌اینک به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر راننده باری، مسافری و همچنین ۱۰ هزار و ۲۷۹ دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره‌کل فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد