فوری: خبر خوش به سهامداران عدالت | واریز سود شگفت انگیز سهام عدالت؛ به زودی


فوری: خبر خوش به سهامداران عدالت | واریز سود شگفت انگیز سهام عدالت؛ به زودی

سود سهام عدالت طی روزهای آینده واریز می شود.

سهام عدالت افزایش شد. حالا مبنای دریافت کارت اعتباری است. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران . سود سهام عدالت به حساب مردم واریز شد .خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید

زمان واریز سود سهام عدالت

عسکر توکلی، رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برخی از سهام‌داران بخشی از سهام خود حدود ۳۰ و برخی نیز در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، گفت: سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومان حدود ۶۰۰ هزار تومان است که این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت با تاکید بر اینکه سهام‌داران باید حواس‌شان جمع باشد، خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو وارد میدان شدند که لازم است سهام‌داران فریب سودجویان را نخورند و از فروش سهام عدالت به‌صورت جدی پرهیز کنند تا بازار تثبیت شود.

این مسوول در پایان در ارتباط با انصراف برخی سهام‌داران از بازگرداندن روش سهام عدالت به‌ روش مستقیم، گفت: این مهم از طریق فراکسیون سهام عدالت درحال پیگیری است که امیدواریم محقق شود‌.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سود سهام عدالت سال ٩٩ تا پایان امسال به حساب سهامداران پرداخت می شود،اظهار کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، احتمالا تا پایان امسال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود. حسین قربان‌زاده با تاکید بر این که جمع سود شرکت های بورسی و غیربورسی نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر افزایش یافته است، در خصوص باقی‌مانده سود سال ٩٨ سهام عدالت گفت: برخی از شرکت های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و ... سود سال های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند.

سود 600 هزار تومانی هر سهم سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ سهام عدالت تا پایان سال خبر داد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ٩٩ تا پایان سال جاری به سهامداران پرداخت می‌شود، گفت: بر اساس محاسبات انجام‌شده، احتمالا تا پایان سال جاری رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

حسین قربان‌زاده به آخرین وضعیت پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت به حساب سهامداران اشاره کرد و افزود: تاکنون رقم کلی نهایی و زمان واریز آن مشخص شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس محاسبات انجام شده احتمالا تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

قربان‌زاده اعلام کرد: ۴۹ میلیون سهامداری که دارای سهام عدالت هستند، بعد از ابلاغ رهبر معظم انقلاب و نیز آیین‌نامه شورای عالی بورس قادر به انتخاب ۲ روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم بودند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بعد از انتخاب نوع روش مدیریت، سهامداران مستقیم خود سهامدار شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سهامداران غیرمستقیم، سهامدار شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری استانی شدند.

وی بیان ‌داشت: شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارای سهامداران عدالت به 2 دسته شرکت‌های بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شود که شرکت‌های بورسی دارای ۳۶ شرکت بورسی و شرکت‌های غیربورسی شامل ۱۳ شرکت هستند.

قربان‌زاده خاطرنشان ‌کرد: سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: جمع سود ۲ شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان ۴۹ میلیون سهامدار توزیع شود، بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار احتمالا رقمی حدود ۶۰۰ هزار پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمع سود شرکت‌های بورسی و غیربورسی نسبت به سال ۹۸ حدود ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: جمع سود سال ۹۸ که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

* واریز سود سهام عدالت تا‌پایان سال ۱۴۰۰

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان تا پایان سال جاری حتمی است یا خیر، گفت: اقدامات لازم انجام شده است تا سود سهام عدالت سال ٩٩ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران واریز شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت‌: زیرمجموعه شورای عالی بورس، کارگروهی برای تعیین تکلیف موضوعات مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده است که در آن نمایندگانی از سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، اتاق تعاون، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های نظارتی و کانون سهام عدالت حضور دارند.

وی خاطرنشان ‌کرد: در این کارگروه در تلاشند جزئیات نحوه پرداخت سود سهامداران غیرمستقیم مشخص و قوانین آن رعایت شود تا سهامداران آن بتوانند هر چه زودتر به سود مدنظر دست پیدا کنند.

* سازمان خصوصی‌سازی پیگیر تعیین‌تکلیف باقیمانده سود سال ٩٨ سهام عدالت

وی در پاسخ به سوالی در این باره که باقیمانده سود سال ٩٨ سهام عدالت چه زمانی به حساب مشمولان پرداخت می‌شود، گفت: برخی شرکت‌های بزرگ مانند دخانیات و مخابرات سود سال‌های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند، سازمان خصوصی‌سازی مکلف به پیگیری از این شرکت‌هاست و موارد حقوقی لازم درباره آنها را اعمال کرده است تا این شرکت‌ها هر چه زودتر باقیمانده سود سال 98 را پرداخت کنند.

قربان‌زاده اظهار داشت: اقدام حقوقی مربوط به این شرکت‌ها را انجام دادیم و ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی را بر این شرکت‌ها اعمال کردیم، بر این اساس دیگر امکان ثبت صورت جلسات برای آنها وجود ندارد و این شرکت‌ها باید هر چه زودتر معوقات را پرداخت کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اکنون در حال مذاکرات با هیات‌‌مدیره این ۲ شرکت بزرگ هستیم تا بتوانند سود معوقه را در قالب دریافت تسهیلات از بانک پرداخت کنند اما تاکنون زمان دقیقی برای پرداخت این سود اعلام نشده است./ وطن امروز

سرقت غیر قانونی از سهام مردم

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: ترک فعل در امر بازارگردانی سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری منجر به افت ارزش دارایی مردم و همچنین سبب خلق فرصت نا مشروع برای سرمایه‌داران بزرگ شده است.

حسین امینی خواه با اشاره به تضییع حقوق سهامداران سهام عدالت توسط شورای عالی بورس اظهار داشت: ترک فعل در امر بازارگردانی سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری منجر به افت ارزش دارایی مردم و همچنین سبب خلق فرصت نامشروع برای سرمایه‌داران بزرگ شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در مصوبات آیین نامه آزادسازی سهام عدالت، مصوبه‌ای به پیشنهاد سازمان بورس در شورای عالی بورس به تصویب رسید که براساس این مصوبه به شرکت‌ها سپرده‌گذاری مرکزی به طور غیر قانونی اختیار داده شد که بدون اذن و طی مراحل قانونی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که مالک سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر هستند ۵ در هزار دارایی آن‌ها از سبد دارایشان کسر و به قیمت پایانی روز انتقال به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه منتق و معادل آن به شرکت‌های واحد سرمایه‌گذاری تخصیص داده شد.

مسببان‌ عدم اجرای بازار گردانی سهام عدالت باید پاسخگو باشند

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم گذشت بیش از یک سال موضوع بازارگردانی سهام عدالت اجرایی نشده است که همین امر سبب افت ارزش سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی تا ۶۰ درصد کمتر از ارزش ذاتی سهام‌ های مردم شده که این امر خلاف حقوق عامه سهام داران و همچنین دستورات مقام معظم رهبری رقم خورده که در همین راستا باید مسببان این امر پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: از دیگر بن بست‌های ناشی از تعلل صندوق توسعه بازار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و ایجاد صف‌های فروش این است که به جای اتخاذ تدبیر سازنده و حل مسئله در اقدامی بدتر و سوال برانگیز و مغایر انذارمقام معظم رهبری در رابطه با توجه به‌عدم تسلط سرمایه‌داران بزرگ به حقوقی‌های بازار سرمایه که از مصادیق سرمایه داران بزرگ هستند مجوز جمع‌آوری سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی داده شده است.

امینی خواه گفت: امیدواریم با توجه به ضرورت موضوع مراجع ذی ربط افرادی که قصور منجر به تضییع حق و دارایی مردم شده‌اند شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که جهت جلوگیری از تضییع حقوق در گام نخست با توجه به خریدهای هدفمند و با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی نماد سرمایه گذاری‌های استانی بسته و ترتیبات مقرر برای بازارگردانی در اسرع وقت اجرایی و سپس نمادها با قیمت صحیح بازگشایی شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه عدم اتخاذ تدبیر مناسب در نحوه قیمت گذاری سرمایه سهام سرمایه گذاری‌های استانی سبب ایجاد حس بی‌عدالتی و تبعیض بین سهامداران عدالت استان‌های مختلف می‌شود گفت: ارزش دارایی تمامی سهام داران عدالت به نسبت سهامشان و همچنین میزان دارایی و پرتفوی سرمایه گذاری‌های استانی نیز به نسبت سهامداران برابر است اماعدم توجه به الزامات خاص در پذیرش شرکت‌های مذکور در بورس سبب شده است ارزش سهام در دو استان همسایه اختلاف زیادی دارد.

وی عدم اجرای ماده ۱۰ آیین نامه آزادسازی سهام عدالت را از دیگر تخلفات شورای عالی بورس دانست و اظهار داشت: علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری در بند ۸ ابلاغیه سال ۸۵ و همچنین ماده ۳۸ قانون اصل ۴۴ که عدم اجرای ماده ۱۰ آیین نامه آزادسازی سهام عدالت منجر به تصرف غیر قانونی و استمرار مدیریت دولتی در۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر بورسی و غیر بورسی شده است در همین راستا امیدواریم در اولین فرصت مصوبه غیرقانونی شورای عالی بورس لغو و نمایندگان سهام عدالت مطابق ماده ۱۰ آیین نامه در جایگاه هیئت مدیره حاضر و در مجامع دارای اختیار حق رای و اتخاذ تصمیم شوند.

مبنای کلیه ایرادات نادیده انگاشتن منویات مقام معظم رهبری است

امینی خواه افزود: انتظار می‌رود در راستای اجرای ماده ۱۰ آیین نامه آزادسازی سهام عدالت و همچنین تاکید مقام معظم رهبری در بند ۸ ابلاغیه سال ۸۵ افراد مستقر فعلی در سمت‌های مدیریتی شرکت‌های سرمایه‌پذیر که توسط دولت دوازدهم منصوب شده‌اند با نمایندگان واقعی سهام دارام جایگزین شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه عدم رعایت ترتیبات اجرایی آیین نامه آزادسازی سهام عدالت سبب تضییع حق ۳۰ میلیون سهامدار عدالت روش مستقیم شده است عنوان کرد: با توجه به اینکه براساس دستور مقام معظم رهبری نباید زمینه تسلط سرمایه داران بزرگ و افرادی غیر از سهامداران بر امور فراهم شود ولی متاسفانه خریدهای هدفمند سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی توسط عده‌ای خاص به وضوح دیده می‌شود که این موضوع سهام عدالت را از ریل اصلی خود منحرف و مدیریت آن به دست سرمایه‌داران بزرگ خواهد افتاد.

وی بیان کرد: مبنای کلیه ایرادات ایجاد شده ناشی از نادیده انگاشتن منویات مقام معظم رهبری بر محوریت بخش تعاونی در طرح سهام عدالت توسط شورای عالی بورس و اصرار دولت بر انکار این جایگاه کلیدی و حذف نقش اساسی تعاونی‌ها از ساختار است که این امر سبب بن بست و گره در اجرا امور و همچنین تصویب مصوبات غیر قانونی شورای عالی بورس شده است.

گرو کشی و انتقام از مجموعه سهام عدالت توسط وزارت اقتصاد

امینی خواه در رابطه با برگزاری مجامع سهام عدالت گفت: جهت برگزاری فرمایشی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی اسفند و اردیبهشت ماه سال امسال اقداماتی با دخالت دولت و در مغایرت با اساس نامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دست اقدام بود که خوشبختانه با ورود سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی متوقف شد اما تعیین تکلیف نشد واین بلا تکلیفی سبب استمرار آشفتگی و رهاسازی امور و همچنین تضییع حقوق مردم شده است.

وی تصریح کرد: تاسیس هلدینگ برای ۱۳ شرکت غیر بورسی برخلاف قواعد و ترتیباتی که به مردم در هنگام انتخاب روش اعلام شده بود و همچنین‌عدم پرداخت مطالبات، حقوق، بیمه و هرینه‌های جاری ۳۶۳ تعاونی سهام عدالت شهرستانی توسط دولت دوازدهم به ویژه وزارت اقتصاد به دلیل گرو کشی و انتقام از مجموعه سهام عدالت از دیگر تخلفات شورای عالی بورس است.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور خاطر نشان کرد: از دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم مصوبات غیر قانونی که تاکنون توسط وزراء مربوطه دولت دوازدهم مصوب شده ابطال شود تا سهامدارانی که از ۶ دهک پایین جامعه هستند از منافع بیشتری برخوردار شوند در غیر این صورت رهاسازی امور و بلاتکلیفی و یا تصرفات غیر قانونی سبب بروز تنش و ناامیدی ۴۹ میلیون سهام دار سهام عدالت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس