نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه + نکات طلایی


نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه + نکات طلایی

سالانه حدود 800000 تصادف در کشور ایران اتفاق می‌افتد که بیشتر این تصادف‌ها به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی می‌باشد و افراد زیادی از لحاظ مالی و جانی در این تصادف‌ها صدمه می‌بینند، به همین علت بیشتر افراد برای اینکه از خسارات مالی در برابر شخصی که با آن تصادف کرده‌اند در امان باشند و بتواند خسارات طرف مقابل را پرداخت کنند و همچنین خسارات وارد شده به وسیله نقلیه خود را جبران کنند از بیمه نامه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه استفاده می‌کنند.

بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث یکی از پر مخاطب‌ترین بیمه نامه‌ها در بین مردم ایران می‌باشند و همچنین بیمه شخص ثالث برای تمام افرادی که دارنده‌ی وسیله نقلیه هستند به صورت اجباری است و افراد موظف هستند که این بیمه نامه‌ را برای وسایل نقلیه خود خریداری کنند، زیرا اگر فردی وسیله نقلیه خود را تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار ندهد دچار مشکلات زیادی خواهد شد. در این مطلب هدف ما معرفی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه و همچنین نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بهترین بیمه بدنه می‌باشد، پس جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد بیمه نامه‌های وسایل نقلیه این مطلب را انتها مطالعه کنید.

معرفی بیمه شخص ثالث

نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه + نکات طلایی

یکی از مهم‌ترین بیمه‌ نامه‌ها که برای وسایل نقلیه الزامی و مهم می‌باشد بیمه شخص ثالث است. در این بیمه‌ نامه مالک وسیله نقلیه شخص اول محسوب می‌شود و شرکت بیمه به عنوان شخص ثانی که تعهد دارد تمام خسارات وارد شده را طبق قوانین مندرج شده در بیمه نامه پرداخت کند و در نهایت شخصی که زیان دیده به عنوان شخص ثالث می‌باشد.

نکته: مطلب قابل توجه است این که منظور از شخصی زیان دیده هرکسی به غیر از راننده مقصر است که می‌تواند شخص ثالث محسوب شود.

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای است که تمام خسارات وارد شده در اثر تصادف چه مالی و چه جانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، که شرکت بیمه یا همان بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارات وارد شده می‌باشد.

جهت مشاوره و خرید بیمه شخص ثالث به آدرس (https://enamayandeh.com/بیمه-شخص-ثالث) مراجعه کنید.

معرفی بیمه بدنه

نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه + نکات طلایی

یکی دیگر از بیمه نامه‌هایی که متعلق به وسیله نقلیه است بیمه بدنه می‌باشد، این بیمه نامه بر خلاف بیمه شخص ثالث به صورت اختیاری است و بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی طبق ارزش خودرو مربوطه به شرکت بیمه، وسیله نقلیه خود را از خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی که موجب خسارات مالی می‌شود حفظ کند. بیمه بدنه به نوبه خود دارای دو نوع پوشش اصلی و پوشش اضافی می‌باشد که علاوه بر پوشش اصلی بیمه‌گذار می‌تواند پوشش‌های اضافی هم برای وسیله نقلیه خود در نظر بگیرد.

جهت مشاوره و خرید بیمه بدنه به صفحه (https://enamayandeh.com/بیمه-بدنه-چیست) مراجعه کنید.

با توجه به مطالب بالا بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را برای شما همراهان عزیز معرفی کردیم حال به عوامل و دلایلی که باعث می‌شود فرد بتواند یک بیمه نامه شخص ثالث و یا بیمه نامه بدنه خوب را انتخاب کند می‌پردازیم.

مهم‌ترین عوامل در نحوه انتخاب بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه چیست؟

نحوه انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه + نکات طلایی

مسلما نحوه انتخاب بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه کار پیچیده و دشواری است و بیشتر افراد به دلیل نداشتن آگاهی کامل اقدام به خرید بیمه‌ نامه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه برای وسیله نقلیه خود می‌کنند که کمترین پوشش مالی و بیشترین قیمت را در بر می‌گیرد. برای اینکه بتوان بهترین بیمه شخص ثالث و بهترین بیمه بدنه را برای وسایل نقلیه انتخاب کرد باید ابتدا عوامل زیر را در نظر گرفت که عبارتنداز:

توان مالی شرکت‌های بیمه

میزان توان مالی هر شرکت بیمه به این معناست که شرکت بیمه چه مقدار توان در پرداخت خسارات وارد شده به بیمه‌گذار را دارد و سنجش این میزان توان مالی به عهده بیمه مرکزی می‌باشد که هر ساله تمام شرکت‌های بیمه را ارزیابی می‌کند. قابل ذکر است که میزان توان مالی شرکت‌های بیمه سالانه تغییر می‌کند و هرچه سطح رتبه شرکت مربوطه بیشتر باشد پس توان مالی بالاتری دارد.

میزان درصد تخفیفات برای مشتری

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها، میزان درصد تخفیف شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه است. بیشتر شرکت‌های بیمه در هنگام صدور بیمه نامه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث تخفیفات ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند تا مشتری بتواند سال دیگر هم بیمه خود را در همان شرکت بیمه تمدید کند. در حال حاضر طبق مصوبه بیمه مرکزی تمام شرکت‌ها میزان تخفیفات یکسانی را ارائه می‌دهند.

تعداد نمایندگی و شعب برای پرداخت خسارات

امروزه به دلیل اینکه مردم راحت‌تر بتوانند به خدمات ارزنده‌ی شرکت‌های بیمه دسترسی پیدا کنند همه‌ی شرکت‌های بیمه اقدام به زدن شعب و نمایندگی‌ها زیادی در سراسر کشور کرده‌اند که افراد بتوانند در هنگام وقوع حادثه و پرداخت خسارت راحت‌تر مراجعه کنند. در حال حاضر بیشترین نمایندگی و شعب را، نمایندگی بیمه ایران دارد که این شرکت به دلیل سابقه زیاد توانسته بیشترین شعب را در سطح کشور تاسیس کند.

سطح پوشش‌ شرکت‌های بیمه

سطح پوشش مالی برای هر شرکت بیمه یک پوئن مثبت می‌باشد که هر ساله افراد به همین علت، استقبال زیادی از شرکت‌های بیمه که دارای این ویژگی هستند می‌کنند طبق مصوبه و قانون بیمه مرکزی برای بیمه شخص ثالث میزان تعهدات را تا سقف نصف دیه افزایش داده‌اند.

رضایت کامل مشتری

مسلما یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه سطح رضایتمندی مشتری و یا مراجعه کننده از شرکت بیمه مربوطه می‌باشد. در اصل هدف اصلی شرکت‌های بیمه سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات آنها است که همین امر باعث افزایش تعداد مشتریان می‌شود.

میزان سهم شرکت‌ها از بازار بیمه

با توجه به موارد بالا یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب شرکت بیمه جهت دریافت بهترین بیمه شخص ثالث و بهترین بیمه بدنه، مجموعه فروش بیمه نامه‌ها در شرکت مربوطه در برابر کل بیمه نامه‌های صادر شده همه شرکت‌های بیمه می‌باشد، زیرا هر چقدر شرکت‌های بیمه درصد سهم بیشتری در بازار در هنگام فروش و صدور بیمه نامه‌ها اللخصوص شخص ثالث و بدنه داشته باشند مورد توجه افراد بیشتر قرار می‌گیرند.

پرداخت به موقع خسارات

پرداخت به موقع خسارت یک اصل مهم در هنگام انتخاب شرکت می‌باشد زیرا شرکت بیمه طبق تعهدی که در بیمه نامه‌ها درج می‌کند موظف است که خسارات وارد شده به شخص را، به موقع پرداخت کند که همین امر موجب رضایتمندی بیشتر مشتریان می‌شود.

بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را از کدام شرکت انتخاب کنیم؟

برای دریافت بهترین بیمه شخص ثالث و بهترین بیمه بدنه مسلما فقط نمی‌توان یک شرکت بیمه را نام برد، پس همان طور که قبلا اشاره کردیم این مورد به میزان رضایت مشتریان، پرداخت به موقع خسارات، دریافت سریع‌تر بیمه نامه و... بستگی دارد و تمام این موارد در محبوبیت شرکت‌های بیمه بسیار موثر و تاثیرگذار می‌باشد اما در حال حاضر بیشترین شرکت‌های بیمه‌ای که در بین مردم بسیار محبوب و معتبر می‌باشند و تمام خصوصیات نام برده را دارند شرکت‌هایی از قبیل بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد و بیمه آسیا می‌باشند، این شرکت‌ها به دلیل تعهدات مالی و همچنین پرداخت زود هنگام خسارات، بسیار در بین مردم محبوب شده‌اند.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید بیمه نامه‌هایی ثالث و بیمه بدنه و یا سایر بیمه‌ها می‌توانید سامانه نماینده (enamayandeh.com) را انتخاب کنید. کارشناسان مجرب و با تجربه نماینده می‌توانند شما را در خرید انواع بیمه نامه‌ها راهنمایی کنند، همچنین بهتر است بدانید کارشناسان نماینده در هر ساعتی از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول