پایان ضیافت اجراهای جشنواره چهلم تئاتر فجر با 17 اجرا در ایستگاه نهم


پایان ضیافت اجراهای جشنواره چهلم تئاتر فجر با 17 اجرا در ایستگاه نهم

تهران- ایرنا- نهمین و آخرین روز چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با پیوست التهاب در آستانه اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد در سه بخش اجراهای صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی در مجموع از 17 نمایش پذیرایی و استقبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، نهمین و آخرین روز اجراهای نمایشی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی روز دوشنبه (۲۵ بهمن ماه) میزبان علاقه‌مندان و دوست‌داران هنر نمایش است که با ورود به روز پایانی این رویداد، هیجان هنرمندان حاضر در بخش‌های مختلف رقابتی این جشنواره به بالاترین حد خود رسیده است. چرا که تا کمتر از ۲۴ ساعت دیگر با برگزاری مراسم اختتامیه؛ قطار جشنواره چهلم تئاتر فجر با توقف در تالار وحدت به عنوان ایستگاه پایانی، برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف در این ایستگاه پیاده خواهد کرد.

در کنار این هیجان؛ مخاطبان و دوست‌داران هنر نمایش که طی روزهای برگزاری جشنواره تئاتر فجر به گرمابخشی این جشن و آثار نمایشی هنرمندان آن به ویژه در بخش تئاتر خیابانی در محوطه بیرونی تئاترشهر عادت کرده بودند؛ بعد از گذشت یک سال (جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر در بهمن ۱۳۹۹) بار دیگر چهره این نقطه از شهر را همسو با نامش (محوطه بیرونی مجموعه فرهنگی‌هنری تئاترشهر) گره خورده با فعالیت‌های هنری می‌دیدند.

حال همین مخاطبان، دوست‌داران و شیفتگان هنر نمایش در کنار شادی با چاشنی حسرت، روز پایانی جشنواره و همدلی با آثار نمایشی حاضر در این رخداد را به شماره و نظاره می‌نشینند.

آنچنانکه از روز نخست فصل اجراهای نمایشی جشنواره تئاتر فجر در گام چهلم (یکشنبه ۱۷ بهمن) مشخص بود با تمام تاکیدهای مسئولان مبنی بر ظرفیت ۳۰ درصدی سالن‌ها و تماشاخانه‌های میزبان آثار نمایشی این دوره از رویداد تئاتر فجر، باز هم مخاطبان؛ هنرمندان و آثار نمایشی جشنواره را تنها نگذاشتند و این همدلی و همراهی تا آخرین روز جشنواره همراه با این رویداد بود

گاه حجم استقبال به ویژه میان آثار نمایش خیابانی تا حدی افزایش می‌یافت که هنرمندان و مسئولان را نسبت به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مخاطبان در عین خوشحالی از این اقبال به نگرانی وامی‌داشت.

پایان ضیافت اجراهای جشنواره چهلم تئاتر فجر با 17 اجرا در ایستگاه نهم

بخش آثار صحنه‌ای میزبان ۶ نمایش

در نهمین و آخرین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گام چهلم، مجموعه تئاترشهر با دو نمایش از مخاطبان جشنواره چهلم میزبانی می‌کند.

نمایش بی‌خوابی به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی‌پور با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه میهمان تالار سایه مجموعه تئاترشهر است که در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر نیز از نمایش داستان باغ‌وحش به نویسندگی ادوارد آلبی و کارگردانی مهدی پاشایی با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه در ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۲۰ میزبانی می‌کند.

سالن اصلی تالار مولوی در نهمین روز جشنواره (دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) طی ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ از نمایش بعد از افتادن به نویسندگی روزبه کاظمی و کارگردانی حسین حسینیان از تهران با مدت زمان ۵۵ دقیقه میزبانی می‌کند.

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در نهمین و آخرین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۲۵ بهمن ماه) از نمایش ژپتو به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی با مدت‌زمان ۶۵ دقیقه طی ساعت‌های ۱۶:۳۰ و ۲۰ میزبانی می‌کند.

همچنین تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز در آخرین روز از اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نمایش سایر بازماندگان به نویسندگی ساناز اسدی و کارگردانی مهدی مصطفوی با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ دقیقه میزبانی خواهد کرد

برج آزادی نیز که در جشنواره چهلم تئاتر فجر به عنوان یکی از سالن‌های میزبان این رویداد حضور دارد در تمام روزهای جشنواره از ساعت ۱۸ میزبان نمایش یک ماه، هزار آسمان به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی با مدت زمان ۸۰ دقیقه خواهد بود.

این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامه‌ای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستاره‌ها برای همسرش بازگو می‌کند و همسرش که ستاره‌شناس است متوجه زبان اشاره در نامه شده، در این میان پدرش که مردی ست متنفذ و قدرتمند، او را با مشکلاتی مواجه می‌کند

پایان ضیافت اجراهای جشنواره چهلم تئاتر فجر با 17 اجرا در ایستگاه نهم

هشت نمایش خیابانی در آخرین روز جشنواره

در بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز که آثار این بخش بنا به اعلام ستاد اجرایی در محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌روند؛ در نهمین و آخرین روز جشنواره چهلم (دوشنبه ۲۵ بهمن ماه) هشت نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

در محوطه مجوعه تئاترشهر از ساعت ۱۱ نمایش آخرین اولی به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از تهران، ساعت ۱۱:۳۰ نمایش کله دم سبز شمرونی به نویسندگی مارال ایزدبخش از بوشهر، ساعت ۱۶ نمایش مدافع آخر به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی احمد جعفری از تهران، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش بی‌ سر و زمین به نویسندگی و کارگردانی بهناز زحمت‌کش از یزد، ساعت ۱۷ نمایش خان طلا به نویسندگی پرویز جلیل‌نژاد و کارگردانی مشترک سورنا ایرانی و رضا وفانیا و ساعت ۱۸:۱۵ نمایش یک کروموزوم بیشتر به نویسندگی مشترک سامان شکیبا، جلال حسنوند و کارگردانی جلال حسنوند از تهران اجرا می‌شوند.

همچنین محوطه خانه هنرمندان در نهمین روز از اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی در ساعت‌های ۱۶ و ۱۶:۳۰ به ترتیب از دو نمایش P.O.V به نویسندگی هما پارسایی کارگردانی احمد صمیمی از تهران و نمایش حیاط خانه‌ ما به نویسندگی و کارگردانی وحید خسروی از تهران میزبانی خواهد کرد.

پایان ضیافت اجراهای جشنواره چهلم تئاتر فجر با 17 اجرا در ایستگاه نهم

میزبانی بخش دیگرگونه‌های اجرایی از ۳ نمایش

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در نهمین و آخرین روز این رویداد سه نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

نمایش هفتاد و شش دو صفر به نویسندگی و کارگردانی بهمن عباسپور از تهران ساعت ۱۷ در لابی ورودی خانه هنرمندان ایران به مدت ۱۸۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش هفت تا نه‌ونیم به کارگردانی مریم خلیلی از تهران ساعت ۱۸ از مبدا میدان راه آهن، ابتدای خیابان مختاری به مدت ۷۰ دقیقه اجرا خواهد داشت.

نمایش خود به نویسندگی و کارگردانی حسین قاسمی‌هنر از تهران، از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه هر روز ۱۰ اجرا در پلاتو تمرین شماره ۲ تئاترشهر خواهد داشت.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برای نخستین بار در طول حیاتش افتتاحیه خود را روز ۱۵ بهمن ماه در یزد پشت سر گذاشت.

جشنواره چهلم با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان (تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه جشنواره) تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و چهار بخش نمایشگاهی و اسنادی) برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید