سایه سنگین رکود بر سر دومین کتابخانه بزرگ استان زنجان


سایه سنگین رکود بر سر دومین کتابخانه بزرگ استان زنجان

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت: سایه رکود بر سر کتابخانه مرکزی ابهر کماکان سنگینی می‌کند.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین وظایف کتابخانه‌های عمومی است، اظهار کرد: کتابخانه به‌ عنوان یک محیط پژوهشی نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان دارد و سبب گسترش علم و دانش در جامعه شده و مقوله‌ای است که نقش بسیار مهمی در توسعه کشورها ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی ابهر پس از سال‌ها انتظار کتاب‌دوستان ابهری در شهریور سال ۹۷ با صرف یک میلیارد تومان هزینه آغاز شد، تصریح کرد: این پروژه اما پس از گذشت سه سال تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. زیربنای این کتابخانه ۲۲۰۰ متر مربع خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه روند احداث این پروژه در دو سال اخیر پیشرفتی نداشته و متوقف شده است، ادامه داد: برای تکمیل کتابخانه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این در حالی است که در دو سال گذشته بودجه‌ای برای ساخت و تکمیل پروژه اختصاص نیافته است.

بختیاری با یادآوری اینکه اگر پروژه تکمیل شود مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی ابهر به ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع خواهد رسید، متذکر شد: در حال حاضر فضای کتابخانه‌ای این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳ متر مربع است که با ساخت کتابخانه مرکزی فضا به اعضای هر ۱۰۰ نفر معادل با ۵ متر مربع خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی