چهارهزار و 500 دانش آموز زنجانی تحت پوشش طرح دادرس هلال احمر قرار می‌گیرند


چهارهزار و 500 دانش آموز زنجانی تحت پوشش طرح دادرس هلال احمر قرار می‌گیرند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در دهمین مرحله اجرای طرح دادرس چهار هزارو 500 دانش آموز این استان تحت پوشش برنامه های آموزشی این طرح ملی قرار می‌گیرند.

سید قاسم موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرح ملی دادرس "دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت" همزمان با دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان زنجان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوعدوستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح زیر نظر معاونت جوانان هلال احمر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس مقطع اول و دوم متوسطه در حال برگزار است به طوریکه در هر مدرسه ۲ تیم ۱۴ نفره از دانش آموزان با ۲ نیروی ذخیره تشکیل می شود.
موسوی یادآوری کرد: این تیم های دانش آموزی توسط مربیان مهارت های مربوط به کمک های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.
وی افزود: این آموزش ها از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد که پس از فروکش کردن بیماری کووید - ۱۹ المپیادهای درون مدرسه ای در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف تعیین شده خود و در راستای فعالیت های بشر دوستانه، آموزشی و امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی جوانان و نوجوانان گام برمی دارد.
موسوی خاطرنشان کرد: براین اساس این سازمان توانمندی های امدادی، شاخص های سلامت جسمی و معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانان توانمند با روحیه بشر دوستانه و نوعدوستی به کار می گیرد.
وی ادامه داد: این سازمان یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین تشکل هایی است که فعالیت های خود را بر اساس اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله انسانیت، خدمات داوطلبانه و جهان شمولی تعریف کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی دادرس یکی از برنامه های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می رود که در تلاش برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و افزایش آگاهی و مهارت های لازم برای آنها هنگام رویارویی با سوانح و بالایا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی