ذخایر گروه خونی (O) مثبت و منفی در ایرانشهر کمتر از یک روز است


ذخایر گروه خونی (O) مثبت و منفی در ایرانشهر کمتر از یک روز است

زاهدان- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان این‌که ذخایر خون این شهرستان رو به اتمام است گفت: ذخایر گروه خونی (O) مثبت و منفی تنها برای یک روز جوابگوی بیماران است.

اسماعیل میرکازهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کاهش چشمگیر اهدای خون در ایرانشهر و به اتمام رسیدن ذخایر خونی گروه (O) مثبت و منفی جان نیازمندان به خون را به خطر انداخته است.

وی بیان کرد: خون نیاز ضروری برای تمام افراد بویژه بیماران محسوب می‌شود که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

رییس پایگاه انتقال خون ایرانشهر گفت: امروزه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان به صورت روزانه بوده بطوریکه بیش‌از ٧۵٠ بیمار تالاسمی این منطقه چشم به اهدای خون همنوعان خود بسته‌اند.

وی بیان کرد: افراد خیر و نوع دوست نباید در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها گذاشته بلکه با مشارکت خود و مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

میرکازهی اظهارداشت: روزانه بطور متوسط بیش‌از ۵٠ واحد فرآورده خونی در ایرانشهر مصرف می‌شود بطوریکه اهدای خون در این شهرستان به حدود کمتر از ١۵ واحد در روز رسیده و بقیه خون مصرفی از مناطق دیگر کشور و مرکز استان تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط