بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی


بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی

دبیر کارگروه آموزش شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: از یافته‌های شناختی برای بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی الهام گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمود تلخابی گفت: بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی با هدف فراهم ساختن فعالیت‌های یاددهی - یاددگیری عمیق و اثر بخش در فضای مجازی با بهره گیری از آموزه‌های علوم شناختی است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از پژوهشگران و محققان خواست تا در پنج حوزه توسعه برنامه‌ها برای ارتقای توانایی حرفه‌ای آموزگاران مجازی، توسعه فرصت‌ها و تجارب یادگیری برای آموزش‌های مجازی، توسعه برنامه‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های شناختی آموزگاران و یادگیرندگان در محیط یادگیری، توسعه روش‌ها و ابزار‌هایی برای ارتقای تعاملات اجتماعی و هیجانی در محیط‌های یادگیری و توسعه برنامه‌هایی برای سنجش و ارزشیابی پیشرفت یادگیری طرح‌های خود را ارائه دهند.

ستاد در این فراخوان از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه آموزش مجازی و معلمان و مدارس که در دوره ویروس کرونا تجارب موفق در زمینه آموزش مجازی داشته اند، دعوت کرد.

در این رویداد موضوعاتی همچون آموزه‌های شناختی در آموزش مجازی، الگوی توسعه آموزش و پرورش شناختی، تجارب موفق توسعه مهارت‌های شناختی و ارزیابی‌های شناختی در آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: ایجاد نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی از دیگر اقدامات این گروه محسوب می‌شود و در این راستا کارگروه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای عالی نظارت بر اسباب بازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدام به تشکیل نهاد اعتباربخش بازی‌ها کرد.

همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد نخبگان برای برگزاری جشنواره بازی‌های جدی، برپایی دوره آموزشی آشنایی با علوم شناختی برای بازی‌سازان، داوری بازی‌های شناختی و نیز ارائه خدمات منتورینگ به بازی‌سازان از دیگر اقدامات و تلاش‌های کارگروه آموزش شناختی این ستاد است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...