50 مرکز مشاوره و 1010 دایره اجتماعی در کلانتری ها فعال هستند


50 مرکز مشاوره و 1010 دایره اجتماعی در کلانتری ها فعال هستند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در پیامی با اعلام اینکه 50 مرکز مشاوره و 1010 دایره اجتماعی در کلانتری ها راه اندازی شده است، نوشت: این امر منجر به مصالحه 70 درصدی پرونده های ارجاعی شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مددکار منتشر کرد، یادآور شد: ۱۳ رجب (۲۶ بهمن ماه) سالروز ولادت باسعادت امیر المومنین، حضرت علی (ع)، بزرگ مددکار عالم هستی و اُلگوی بارز آزادی، عزت مندی و آزادگی، فرصت مغتنمی است برای قدردانی از زحمات ارزشمند مشاوران و مددکارانی که در خدمت به خلق، به عالی ترین مظهر حق و عدالت اقتدا نموده اند. در تعالیم اسلامی، همواره مدارای با مردم، مهربانی، گذشت، ایثار، نیکوکاری، احسان، یاری رسانی، کمک، دستگیری و محبت به دیگران مورد تاکید بوده است.

در ادامه این پیام آمده است: کمک به هم نوعان، تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و ارتقای بهداشت روان جامعه، پیشگیری از مسائل و آسیب های روانی-اجتماعی، حل دعاوی و اختلافات با حفظ کرامت انسانی و ... همه و همه گوشه ای از انجام وظیفه مددکارانی است که در راستای همان رسالت خطیر انبیا و اولیای الهی قدم برداشته اند. نگاه علمی و تخصصی به مسائل و مشکلات اجتماعی، برنامه ریزی هوشمندانه در راستای رفع آنها، تلاش در راستای ارتقای آگاهی های عمومی و توسعه فرهنگ خود کنترلی، خود مراقبتی، مسئولیت پذیری، قانون گرایی، نظم و انضباط و پیشگیری اجتماعی از طریق ارائه خدمات تخصصی حوزه مشاوره و مددکاری در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس تعریف و تبیین گردیده است.

به نوشته معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی، اکنون با توجه به گذشت دو دهه از تاسیس و راه اندازی واحدهای مشاوره و مددکاری در پلیس و با وجود ۵۰ مرکز مشاوره و ۱۰۱۰ دایره اجتماعی در کلانتری ها، خدمات ارزشمندی توسط فعالان این حوزه به جامعه ارائه گردیده است که نمود و توفیق بارز آن مصالحه ۷۰ درصدی پرونده های ارجاعی به این عزیزان بوده است.

ضمن تبریک این روز فرخنده، مراتب تشکر و قدردانی را از زحمات و تلاش های ارزشمند مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس که با سعه صدر همراه با همدلی و رفتار متعهدانه، تمامی تلاش های خود را صرف تعالی، رشد و خودشکوفایی جامعه نموده اند، اعلام می نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق