تولید سالانه 4.3 میلیون شاخه گل در کرمانشاه


تولید سالانه 4.3 میلیون شاخه  گل  در کرمانشاه

مسئول گلخانه های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه 4.3 میلیون شاخه گل در استان تولید می‌شود.

ایرج بهرامی در گفت و گو با ایسنا، تعداد واحدهای فعال تولید گل شاخه بریده در استان کرمانشاه را 9 واحد اعلام و اظهار کرد: 4.3 هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده در استان فعال است که سالانه حدود 4.3 میلیون شاخه گل تولید می کنند.

بهرامی با بیان اینکه در گلخانه های تولید گل شاخه بریده استان عمدتا گل"رز" تولید می شود، افزود: گل‌های رز شاخه بریده تولیدی در استان با کیفیت بوده و با تنوع 17 رنگ مختلف تولید می‌شوند.

به گفته مسئول گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بیشتر گلخانه های تولید گل شاخه بریده استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه فعال هستند.

وی در ادامه اشاره ای هم به تغییر کاربری برخی از گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده استان در پی شیوع بیماری کرونا داشت و گفت: از دو سال گذشته با شیوع کرونا و کاهش اقبال مردم به خرید گل به دلیل تعطیلی جشن ها و مراسم، گلخانه داران تولید گل‌های شاخه بریده در استان به سمت تولید صیفی جات و یا کاهش سالن‌های تولید رفته اند.

بهرامی یاد آور شد: در صورت بهبود اوضاع کرونایی و اقبال مردم به خرید گل، امکان تغییر کاربری دوباره و فعال شدن مجدد واحدها در زمینه تولید گل شاخه بریده وجود دارد.

بهرامی با بیان اینکه با توجه به اقلیم مناسب استان شرایط برای تولید انواع گل‌های زینتی و شاخه بریده در فضای بسته فراهم است، گفت: اگرچه تولید گل شاخه بریده اغلب در داخل گلخانه انجام می شود، اما شرایط مناسب آب و هوایی، وجود نور کافی و مناسب و همچنین منابع آبی مناسب شرایط را برای توسعه واحدهای تولید گل شاخه بریده در استان مهیا کرده است.

افزایش تقاضا برای خرید گل در مناسبت‌ها

ملکی یکی از گلخانه داران استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استقبال از خرید گل در مناسبت های خاصی مثل روز پدر، گفت: استقبال زیاد مردم سبب می شود تا گل در مناسبت های مختلف با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان برسد.

ملکی با بیان اینکه در ایام معمول سال هر شاخه گل با قیمتی بین چهار تا پنج هزار تومان از گلخانه داران خریداری و با قیمت هرشاخه بین 20 تا 25 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد، گفت: در مناسبت هایی مثل روز پدر هر شاخه گل با قیمت بین 10 تا 15 هزار تومان از گلخانه داران خریداری و با قیمت بین 60 تا 70 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس