33هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شد


33هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شد

یاسوج - ایرنا - رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ممیزی امسال در 33 هزار هکتار از مراتع این استان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها اجرا شده است.

سلیمان محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این طرح ممیزی در ۴۳۳ هزار و ۵۶۲ هکتار اجرا شده بود اظهار داشت: شناسایی بهره برداران، تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای طرح ملی مدیریت پایدار از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.

وی بیان کرد: پروانه‌های چرای دام صادره شده باید منجر به طرح اجرایی مرتع‌داری شود، درغیر این صورت فاقد اعتبار بوده و باطل خواهد شد.

رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمدید پروانه چرای دام در این استان است مرتعداران و دامداران دارای پروانه چرا باید طبق قوانین و مقررات سالانه نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۰ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، دامدارانی که پروانه چرای دام دریافت کرده‌اند مکلف به تهیه طرح مرتعداری هستند که در غیر این صورت برابر قانون باید این پروانه ها باطل شود.

وی گفت: دامداران دارای پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی باقی مانده می بایست به ادارات منابع طبیعی برای درخواست تهیه طرح مرتعداری مراجعه، و پس از گذشت فرصت باقی‌مانده عدم مراجعه منجربه ابطال پروانه چرا و بلا معارض شدن مرتع می‌شود.

محمدی بیان کرد: مدت چرای دام، ظرفیت مراتع، تاریخ ورود و خروج دام از مرتع و ایجاد تعادل بین دام و مرتع از مهم ترین راهکارها در زمینه مدیریت بهینه مراتع به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403