معاون استاندار فارس:‌ فرمانداران به نظرات شوراها توجه کنند


معاون استاندار فارس:‌ فرمانداران به نظرات شوراها توجه کنند

لارستان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ انتظار می‌رود که فرمانداران در این استان حتما به نظرات شوراها توجه کنند چرا که به هر میزان که ماموریت‌ها را به واسطه شوراها دنبال کنند و کار مردم را به مردم واگذار کنند، کم‌هزینه‌تر و موثرتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی‌پور دوشنبه در آیین تکریم فرماندار سابق شهرستان اِوَز و معرفی سرپرست فرمانداری این شهرستان جنوبی فارس، با ابراز خرسندی از دومین سفر خود به این شهرستان در مدت یک هفته، گفت:‌مدل‌های خوبی از مشارکت مردم در امور را در منطقه جنوب فارس به وضوح مشاهده می‌کنیم.
وی که در ایام دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ با هدف بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فرهنگی اجتماعی نیز به شهرستان اوز سفر کرده بود، اظهار داشت: به دلیل اینکه مردم علاقه مند هستند و برای توسعه منطقه خود تلاش می‌کنند، وقتی که کار توسط انجام می شود به شکل مطلوبی محقق می‌گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه به فرمانداران و مسئولان بخش‌های مختلف در این استان یادآور شد که ما بر مردم نیستیم، ما با مردم و برای مردم هستیم و هیچ فرمانداری نمی تواند بگوید که برای حاکمیت بر مردم در مسئولیت قرار گرفته ام، بلکه وی برای خدمت به مردم در این مسئولیت است؛‌از این منظر، اگر فرمانداری نتواند به مردم خدمت کند جایش در کرسی فرمانداری نیست.
محبی پور با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، مدل حکمرانی کشور را مردم محور دانست و با اشاره به مصداق‌های آن در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا،‌ انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ هر جا مردم بودند و حضور داشتند و فعالیت کردند، موفق عمل کرده ایم.
وی در عین حال یادآور شد:‌ در مردم سالاری دینی، مسئولان نمی‌توانند اقدامی را انجام دهند که با قوانین شرع در تناقض باشد.

فرمانداران باید در مسیر آرامش و امنیت مردم حرکت کنند
معاون استاندار فارس درادامه فلسفه حکمرانی اسلامی را تامین امنیت و آرامش مردم دانست و گفت: تامین امنیت در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، سرمایه‌گذاری و روانی از وظایف حکمرانان اسلامی است و از این رو، فرمانداران در هر شهرستان باید در مسیر تامین آرامش و امنیت مردم حرکت کنند و با استفاده از ابزارهای قانونی و شوراها همچون شورای تامین در مسیر رفع مشکلات فراروی تحقق این هدف گام بردارند.

فرمانداران فساد ستیز باشند
محبی پور در ادامه از صداقت، سلامت و فسادستیزی به عنوان سه ویژگی مورد انتظار دولت سیزدهم از فرمانداران و دیگر مسئولان یاد کرد و گفت:‌ فسادستیزی بدان معناست که ذره ای فساد نباید تحمل شود و فرمانداران و سایر مسئولان همانند رزمنده‌ای که هر جا نشانی از دشمن دید واکنش نشان می‌دهد، به هر گونه فساد واکنش نشان دهند.

جابجایی‌ها در استان برای ایجاد فضای جدید خدمت است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود از نوشدن نگاه‌ها و ایجاد فضای جدید برای خدمت مدیران قبلی و مدیران جدید به عنوان فلسفه تغییر مدیریتی در کشور یاد کرد و گفت‌:‌ تاکنون همه جابجایی‌ها در فرمانداری‌های استان بنا به این مقتضیات و برای خلق اتفاقات بهتردر استان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: متوسط دوره فعالیت فرمانداری‌ها ۲ سال است که فرمانداران باید از این فرصت محدود برای خدمت به مردم بهره گیرند.
محبی پور در ادامه از صاحبان تریبون و صاحبان رسانه‌ها خواست که در مسیر ترویج وحدت، همراهی و همکاری و هماهنگی و ترویج خوبی‌ها و امیدها در جامعه گام بردارند.

هماهنگی و همراهی، کلیدواژه توسعه و پیشرفت
معاون استاندار فارس در ادامه از هماهنگی و همراهی به عنوان کلیدواژه پیشرفت و توسعه مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: اگر دنبال پیشرفت و شکوفایی استعدادهای منطقه و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی هستیم، باید با هماهنگی گام برداریم.
وی از فرمانداران شهرستان‌های ۳۶ گانه استان فارس خواست که در مسیر تقویت هماهنگی و همکاری در شهرستان‌ها گام بردارند و با نخبگان مناطق مختلف در تعامل و همفکری باشند.

موفقیت شهرستان اِوَز در گام اول استقرار ادارات
محبی پور در ادامه با اشاره به فرایند استقرار ادارات در شهرستان نوپای اِوَز فارس گفت: گام اول در این زمینه به خوبی برداشته شده است و نسبت به سایر شهرستان‌های جدید استان، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این شهرستان وجود دارد؛ با این حال باید استقرار ادارات را در شهرستان کامل کنیم و هر نمایندگی که لازم است به اداره ارتقا یابد.
وی گفت:‌همه ادارات در شهرستان‌ها باید به دنبال ساماندهی فضای زندگی و کسب و کار برای مردم باشند و با شناسایی نیازمندی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در مسیر موفقیت گام بردارند.

ماموریت حفظ وحدت در منطقه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ امنیت کنونی شهرستان اوز تاکید کرد و گفت:‌ تامین امنیت در این منطقه باید با محور حفظ وحدت و جلوگیری از نفوذ تفکرات مخرب که وحدت را دچار آسیب‌ می‌کنند، باشد.

استقرار ۳۸ اداره در شهرستان اوز
حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این آیین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در دوره مسئولیت ۲۶ ماهه فرماندار سابق شهرستان اوز، تعداد ادارات مستقر در شهرستان از ۹ به ۳۸ اداره افزایش یافته است و در کنار پیگیری مسئولان، مشارکت مردم در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است؛ اکنون نیز باید گام های تکمیلی برای استقرار ادارات باقیمانده در این شهرستان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و دولتی برداریم.
وی ادامه داد:‌ اکنون فصل شکوفایی شهرستان اوز فرا رسیده است و انتظار داریم که فرماندار در خدمت به مردم پیشرو باشد.
این نماینده مجلس یادآور شد: مقام معظم رهبری بر خدمت صادقانه و مخلصانه تاکید فرموده‌اند و سردار شهید سلیمانی به عنوان الگوی این خدمات صادقانه باید مورد توجه مدیران در جامعه باشد.

مسئولیت، امانت است
مدیر مجتمع علوم دینی اهل تسنن اوز نیز درسخنانی دراین آیین با تجلیل از پاکدلانی که با نیت صادقانه خود به شهادت رسیدند تا امنیت را برای کشور فراهم کنند، گفت: مسئولیت را باید کسانی سپرد که تخصص و تعهد داشته باشند؛ به فرمایش پیامبر (ص)، این مسئولیت ها امانت است و نباید شرمنده خدا باشیم.
شیخ صالح انصاری با بیان این که مسئولیت، پست خدمت بی منت است، اظهار داشت: پروردگار، مومنان را به رعایت تقوا و صداقت سفارش کرده است و باید ظاهر و باطن یکی باشد؛ ما باید در خود بررسی کنیم که صالح و مصلح هستیم یا فاسد و مفسد؟ باید هر جا که هستیم تلاش کنیم منشا خیر و برکت باشیم.
روحانی برجسته اهل تسنن اوز افزود: آقای علی پور فرماندار سابق شهرستان اوز در ۲ سال گذشته تلاش کرد ۳۸ اداره در این شهرستان مستقر کند که قدرشناس زحمات وی هستیم و برای آقای محمدی فرماندار جدید آرزوی موفقیت داریم.

در این آیین، محمد محمدی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان اِوَز معرفی شد.
در این آیین اعلام شد که محمدی پیش از سابقه ۶ ساله بخشداری در ایزدخواست زرین دشت و میمند فیروزآباد را در کارنامه دارد و در سال‌های اخیر، سابقه انتخاب به عنوان بخشدار نمونه استان را داراست.
پیش از این علی علی‌پور به عنوان نخستین فرماندار شهرستان اوز این مسئولیت را برعهده داشت که در این آیین از خدمات وی قدردانی شد.
اِوَز در پی مصوبه هیات وزیران در مهرماه ۱۳۹۸ در زمینه اصلاح تقسیمات کشوری، به شهرستان ارتقا یافت.
شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!