برندینگ محصولات کشاورزی آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد


برندینگ محصولات کشاورزی آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مدرنیزاسیون نه فقط در آذربایجان غربی بلکه در حوزه کشاورزی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وحید جلال زاده امروز ۲۵ بهمن در نشست نمایندگان مردم آذربایجان غربی با وزیر جهاد کشاورزی باتاکید بر ضرورت مدرنیزاسیون در حوزه کشاورزی افزود: سهمیه پایین ماشین الات کشاورزی از جمله تراکتور در استان یک نمونه بارز است، که باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: طبق پژوهش های حوزه کشاورزی ۱۵ درصد ارزش افزوده چرخه کشاورزی قبل از برداشت و ۸۵ درصد بعد از برداشت در بخش نگهداری و سردخانه داری، سورتینگ و بسته بندی است که در استان توجه به این بخش بسیار اندک است.

جلال زاده در این جلسه از وزارت جهاد کشارزی خواستار فعال کردن دیپلماسی کشاورزی در ورود به حوزه بازارهای هدف اوراسیا، شانگ های، شبه قاره و اتحادیه های بین المللی و منطقه ای شد و گفت: با توجه به اینکه رییس جمهور در سفر اخیر خود به روسیه درخواست عضویت طولانی مدت در اوراسیا را داشتند، باید از این فرصت برای افزایش صادرات در بخش کشاورزی استان استفاده شود. بازارهای هدف صادراتی اوراسیا و شانگهای و شبه قاره و کشورهای همسایه فرصت بینظری برای صادرات محصولات کشاورزی استان است.

این نماینده خانه ملت گفت: در حوزه کشاورزی امروز تولید بیش از مصرف است؛ قطعا وزارت جهاد کشاورزی باید برای بازارهای هدف دائمی ، برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه قول های مدیر عامل بانک کشاورزی به استان در دولت قبل در حوزه سرمایه گذاری بر روی ایجاد واحدهای سورتینگ و بسته بندی عملی نشده است، اظهار کرد: بارها تذکر داده ایم در حوزه حمل و نقل متاسفانه وضعیت استان نامطلوب است و فاقد ناوگان حمل و نقل یخچال دار برای حمل محصولات کشاورزی هستیم.

جلال زاده تاکید کرد: در بحث صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: با وجود رتبه داری استان در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب و انگور و عسل ، یکی از ضعف های این حوزه عدم توجه به برندینگ در محصولات کشاورزی است که مدیریت جهاد استان باید بطور ویژه اهتمام نماید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح