اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در 10 شهرستان فارس


اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در 10 شهرستان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس تاکید کرد که برای به ثمرنشستن و شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن باید همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول، پای کار بیایند، از اجرایی شدن این طرح در 10 شهرستان فارس خبر داد.

عطاءالله زمانی دوشنبه ۲۵ بهمن در دیدار با نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس، خاطرنشان کرد: علاوه بر بنیاد مسکن دیگر دستگاه‌ها نظیر شهرداری‌ها، بانک‌ها، ادارات راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، در طرح نهضت ملی مسکن نقش دارند و به مشارکت همگانی نیاز است.

زمانی با بیان اینکه عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۱۰ شهرستان استان فارس اخیرا آغاز شده است، افزود: ۲۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این نقاط اختصاص یافته و ۷۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری و آورده متقاضیان در این طرح ها هزینه می شود. تعداد خانوار بهره مند از طرح های نهضت ملی مسکن دراین شهرستان ها یک هزار و ۵۳۳ خانوار است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در شهرستان های قیر و کارزین، بوانات، داراب، شیراز، فسا، ممسنی، نی ریز و لارستان شروعی پرتوان و شتابناک برای اجرای این طرح ملی محسوب می‌شود و امید است با تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها به سرانجام مطلوب برسد.

زمانی همچنین با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن در کشور اجرایی شده است، افزود: چنان‌چه اسامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد ارائه شود، این نهاد بلافاصله کار آماده‌سازی و ساخت را آغاز می‌کند.

او گفت: مردان مجردی می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند، تغییری در شرایط مجردها برای ثبت نام در طرح های مسکن ایجاد نشده است. خانم های مجرد بالای ۳۵ سال سن هم می توانند در این طرح شرکت کنند، همچنین معلولین جسمی حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می توانند در این طرح شرکت کنند.

زمانی خاطرنشان کرد که نخبگان علمی هم با تایید بنیاد ملی نخبگان می توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و مجرد بودن آنان محدودیت ایجاد نمی‌کند.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی برای تسهیل در تامین مسکن نیازمندان، توسعه مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی شد.

چگونگی واگذاری زمین در روستاها، طرح های افزایش محدوده روستاها، بهسازی و آسفالت معابر روستایی نیز دراین نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس