اسماعیلی: معاونت قرآن و عترت حفظ می‌شود و عنوان آن را هم تغییر نمی‌دهیم


اسماعیلی: معاونت قرآن و عترت حفظ می‌شود و عنوان آن را هم تغییر نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ساختمان معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه با مدیران و کارکنان این معاونت دیدار و...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ساختمان معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه با مدیران و کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضور آقای معاف در معاونت قرآن و عترت امیدوارکننده است

اسماعیلی حضور علیرضا معاف به عنوان معاون قرآن و عترت را امیدوارکننده دانست و گفت: آقای معاف همیشه ایده‌های نو و خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشتند و امیدوارم بتوانیم با حضور ایشان در معاونت قرآن و عترت کارهای مهمی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با همه مدیران مجموعه معاونت قرآن و عترت آشنا هستم، گفت: امروز با حضور در معاونت نکات بسیار خوبی را از همکارانم در معاونت دریافت کردم و امیدوارم بتوانیم اتفاقات خوبی را در کنار شما رقم بزنیم.

معاون قرآن و عترت هر چند ماه گزارشی از اقدامات ارائه کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حکم معاون قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: در حکم آقای معاف یک سری نکات مطرح شد تا نقشه راه معلوم باشد و از ایشان خواستم هر چند ماه یکبار گزارشی بدهند که چه اتفاقاتی افتاده و به کجا رسیده‌ایم.

معاونت قرآن و عترت باید حفظ شود و عنوان آن را هم تغییر نمی‌دهیم

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار و بودجه معاونت قرآن و عترت، گفت: این موضوع که دوستان امروز مطرح کردند و من هم با آن کاملاً موافق هستم این است که این معاونت باید حفظ شود و حتی به عنوان آن هم لطمه نبیند، به آقای معاف هم گفته‌ام که برنامه‌هایشان را بیاورند و انشاالله پی‌گیر هستیم تا همه برنامه‌های توسعه‌ای محقق شود.

عترت از قرآن جداشنی نیست و عامل تقریب در بین مسلمانان است

اسماعیلی موضوع عترت را موضوعی جدا نشدنی از معاونت قرآنی دانست و گفت: عترت خودش مبنای تقریب در جهان اسلام است و همه مسلمانان نسبت به اهل بیت (ع) محبت دارند و جدا شدن موضوعات از معاونت قرآن و عترت کار درستی نیست، جمهوری اسلامی قرآن و اهل بیت (ع) محور وحدت و تقریب هستند و افتخار می‌کنیم که نظام ما بر این مبنا است.

شورای توسعه نهاد مهمی است و حتما در همه جلسات آن شرکت می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: شورای توسعه نهادی است که برای ما مهم است و من با اینکه کرونا داشتم اما به صورت مجازی در جلسه شورا حضور پیدا کردم و حتماً در همه جلسات این شورا شرکت می‌کنم حتی اگر کسی هم نیاید ما باید با تقویت شورا بتوانیم تعاملات خوبی با نهاد‌هایی چون صدا و سیما، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادها داشته باشیم تا از این رهگذر بتوانیم در کنار هم مروج قرآن باشیم، زیرا ما قصد نداریم در وزارت ارشاد کار جزیره‌ای کنیم.

معاف: پسوند اسلامی وزارت ارشاد نمایش نیست و باید آن را محقق کنیم

در ادامه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر ارشاد با بیان اینکه پسوند اسلامی وزارت ارشاد نمایشی نیست، گفت: وزارت ارشاد تنها وزارتخانه‌ای است که در عنوانش پسوند اسلامی دارد و باید این پسوند به معنی واقعی محقق شود، زیرا یک پسوند عینی، واقعی و جدی است، همچنین موضوع قرآن و عترت در دولت آقای رئیسی یک امر محوری و کلیدی است. آقای وزیر در حکم من نکات جامع و رسایی ارائه کردند که این نکات نصب‌العین ما است و به آن عمل خواهد شد.

سه‌سرفصل مهم در دستور کار وزارت ارشاد

وی با اشاره به سه سرفصل در حکم معاونت جدید قرآن و عترت، گفت اولین موضوع تحقق دولت قرآنی است که رهبر معظم انقلاب هم درباره آن بسیار سخن گفته‌اند و در این راستا نیازمند اصلاح فرهنگی هستیم، دومین موضوع قرآنی شدن و قرآنی‌سازی وزارت ارشاد است و سومین موضوع هم قرآنی شدن و قرآن‌سازی جامعه است.

وی ادامه داد: برای تحقق دولت قرآنی مذاکراتی را با مسئولان دولت آغاز کرده‌ایم، در حوزه اقتصاد اسلامی با معاون اقتصادی رییس جمهور و در حوزه گردشگری هم با وزارت گردشگری در حال مذاکرات هستیم.

اصلی‌ترین مخاطب جهاد تبیین وزارت ارشاد است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه اصلی‌ترین مخاطب جهاد تبیین وزارت ارشاد است، گفت: این جهاد همان جهاد فرهنگی و جهاد کبیر است که باید با رسانه قلم و ابزار هنر انجام شود و ما باید در این جهاد، جنگ روایت‌ها را به نفع جمهوری اسلامی رقم بزنیم. در این راستا معاونت مطبوعاتی باید مسئله سواد رسانه‌ای مبتنی بر نظریه تبیین و احراز خبر و دقت در سلامت و صحت خبر را در دستور کار قرار دهد. معاونت سینمایی هم باید در تولید آثار از مدل‌ها و روش‌های قرآنی شهر ببرد.

تعامل و همکاری با شورای توسعه را گسترش می‌دهیم

معاف، شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اتفاق خوبی دانست و گفت: با عزیزان شورای توسعه در ارتباط هستیم و تعامل و همکاری خوبی با آنها خواهیم داشت. همچنین در حوزه قرآن ۶ دستگاه و وزارتخانه هستند که فعالیت می‌کنند و ما برای همکاری بهتر با آنها شورای هماهنگی را بین این شکل ۶ دستگاه شکل داده‌ایم تا آرامش و رونق در جامعه قرآنی رقم بخورد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر