دکترتامین مرجع فروش آنلاین لوله آذین و لوله نیوپایپ


دکترتامین مرجع فروش آنلاین لوله آذین و لوله نیوپایپ

امروزه می‌توان به‌سادگی ردپای لوله‌کشی و لوله‌ها را در تمامی ساختمان‌ها و تأسیسات مختلف مشاهده کرد. تأثیر این تجهیزات به‌قدری بالا بوده که حتی تصور نبود آن‌ها نیز امکان‌پذیر نیست.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که برای ساختمان‌ها و تأسیسات می‌تواند به وجود بیاید، خرابی و بروز نقص در لوله‌کشی آن‌ها است. ازاین‌رو باید در هنگام انتخاب و خرید لوله جهت لوله‌کشی این مکان‌ها نهایت دقت و وسواس انجام گیرد.

یکی از پرکاربردترین نوع لوله‌های مصرفی، لوله آذین (لوله پروپیلن) و لوله نیوپایپ است که به‌دلیل مزایای بسیار زیادی خود، محبوبیت بالایی را پیدا کرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این مدل از لوله‌ها، مزایا و همچنین کاربرد آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

لوله آذین یا همان لوله پروپلین

لوله‌های آذین در واقع همان لوله‌های پروپیلن معروف هستند که به‌دلیل شهرت بسیار بالای شرکت تولیدکننده آن‌ها، یعنی شرکت آذین، به لوله‌ آذین معروف شده‌اند. امروزه در صنعت لوله‌های آذین را به کمک مواد پلیمری تولید می‌کنند و به‌همین‌دلیل، گزینه‌ای بسیار مناسب برای لوله‌کشی خطوط آب آشامیدنی به شمار می‌روند.

مواد پلیمری به‌کاررفته در این لوله‌ها، دارای ساختار مولکولی خاصی بوده و به آن اجازه می‌دهد تا هم به‌صورت تک‌لایه و هم به‌صورت چندلایه تولید شود. اگر شما هم برای خرید لوله آذین به بازار مراجعه کنید، با دو مدل مختلف این لوله‌ها که با رنگ‌های سبز و سفید وجود دارند، برخورد می‌کنید. لوله‌های سفید آذین به‌دلیل مزایای بیشتر، کاربرد بالاتری هم در صنعت پیدا کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت لوله‌های سفید آذین آن است که می‌توان از این مدل از لوله‌ها برای خطوط آب شرب و آشامیدنی استفاده کرد. درحالی‌که لوله‌های سبز آذین بعد از گذشت مدت زمانی می‌توانند باعث تغییر در کیفیت آب شوند. نکته مهمی که در خصوص لوله آذین باید به آن اشاره کرد، این است که این لوله‌ها درمقابل اشعه خورشید، مقاومت بالایی ندارند و اگر زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، کیفیت خودشان را از دست خواهند داد.

چرا از لوله‌های آذین استفاده می‌کنیم؟

شاید تا بدین جا نیز به‌خوبی متوجه شده باشید که دلیل استفاده بیش از اندازه از لوله‌های آذین چیست. اما برای درک بهتر شما باید اشاره کرد که مزایای بسیار زیاد این لوله‌ها موجب شده است تا طرفداران زیادی در صنعت پیدا کنند و به‌همین‌دلیل، نقش بسزایی در صنعت لوله‌کشی به عهده داشته باشند. ما در این قسمت قصد داریم تا در خصوص مزایای لوله آذین توضیحات بیشتری را دراختیار شما عزیزان قرار دهیم.

از مهم‌ترین مزایای لوله‌های آذین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این لوله‌ها از عبور نور جلوگیری می‌کنند و به‌همین‌دلیل، اجازه رشد به میکروارگانیسم‌ها را نمی‌دهند.لوله‌های آذین از خطوط راهنما در تمامی لوله‌کشی‌ها و اتصالات استفاده کرده و به‌همین‌دلیل، می‌توانند سرعت و کیفیت لوله‌کشی را ارتقا دهند.می‌توان از این مدل از لوله‌ها هم برای خطوط آب سرد و هم برای خطوط آب گرم استفاده کرد.نصب لوله‌های آذین در مقایسه با سایر لوله‌های موجود در بازار راحت‌تر و آسان‌تر است.لوله‌های آذین مقاومت بسیار مناسبی دربرابر خوردگی و فرسودگی دارند.این لوله‌ها می‌توانند دربرابر اسیدها، بازها و سایر مواد شیمیایی مقاومت کنند.زیبایی و شفاف بودن ظاهر لوله باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها شده است.لوله آذین عایق حرارتی و الکتریکی است.این لوله‌ها دربرابر ضربه و مقاومت مناسبی دارند.از افت فشار آب جلوگیری به عمل می‌آورند.

با توجه به چنین مزایای بسیار بالا و مناسبی، دور از انتظار نیست که لوله آذین به‌عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل از لوله‌های موجود در بازار، شناخته می‌شود.

لوله نیوپایپ یا همان لوله پنج لایه

لوله‌ نیوپایپ که شاید نام آن‌ها را بیشتر با لوله‌های پنج لایه شنیده باشید، یکی از انواع لوله‌های بسیار پرکاربرد در صنعت هستند که از تلفیق پلیمر به‌خصوص و فلز تولید می‌شوند. استفاده ترکیبی از این دو ماده باعث می‌شود که هرکدام از آن‌ها، نواقص دیگری را به‌سادگی برطرف کند. پلیمری که در این مدل از لوله‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، یک نوع از پلی‌اتیلن بوده که از نظر ساختار مولکولی با سایر لوله‌های پلیمری، تفاوت‌های مختلفی دارد.

دکترتامین مرجع فروش آنلاین لوله آذین و لوله نیوپایپ

در واقع همین پلیمر خاص موجب شده تا مقاومت لوله‌های نیوپایپ دربرابر عوامل محیطی و سایر مواد افزایش چشمگیری داشته باشد و طول عمر آن‌ها را بالا برده است. همچنین استفاده از این مدل لوله‌ها باعث تغییر در کیفیت، مزه و بوی آب نخواهد شد و به‌همین‌دلیل، این لوله‌های پنج لایه، گزینه‌ای بسیار مناسب برای لوله‌کشی آب آشامیدنی به شمار می‌روند.

قیمت لوله‌های آذین و نیوپایپ چگونه محاسبه می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های مهم افراد پیش از خرید این مدل از لوله‌ها این است که قیمت لوله‌های آذین و نیوپایپ در بازار چقدر است؟ باید اشاره کرد که پاسخ‌دادن به این سؤال می‌تواند بسیار سخت و پیچیده باشد. دلیل آن هم فاکتورها و نکاتی است که می‌توانند به‌سادگی روی قیمت این مدل از لوله‌ها، تأثیرگذار باشند. برخی از عوامل تأثیرگذار روی قیمت لوله آذین و نیوپایپ داخلی و برخی دیگر از آن‌ها خارجی هستند.

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار داخلی روی قیمت این لوله‌ها می‌توان به ابعاد لوله موردنیاز اشاره کرد. بسته به اینکه سایز لوله موردنظر شما چقدر باشد، قیمت آن هم تغییر خواهد کرد. البته در این میان نباید از کیفیت ساخت و همچنین برند این لوله نیز چشم‌پوشی کرد. به‌صورت معمول قیمت‌گذاری این لوله ها براساس متراژ و اندازه لوله صورت می‌گیرد.

در کنار این مورد، باید اشاره کرد که عوامل خارجی نیز می‌توانند روی قیمت این مدل از لوله‌ها تأثیرگذار باشند. برای مثال نوسانات بازار ارز، تغییرات شرایط اقتصادی، عرضه و تقاضا در بازار، قیمت مواد و متریال اولیه و... از مهم‌ترین عواملی هستند که به‌سادگی می‌توانند روی قیمت این لوله‌ها تأثیرگذار باشند. اگر شما هم می‌خواهید به‌صورت لحظه‌ای و دقیق از میزان قیمت لوله آذین مطلع شوید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دکتر تأمین مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی دکتر تأمین، ارائه‌دهنده انواع تجهیزات ساخت‌وساز

اگر شما هم جز افرادی هستید که در پروژه‌های ساخت‌وساز یا تهیه مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنید، می‌توانید از خدمات گسترده فروشگاه اینترنتی دکتر تأمین استفاده کنید. این فروشگاه با تمرکز روی برطرف‌کردن نیازهای بازار می‌تواند به شما در تأمین هر نوع مصالحی، مانند لوله آذین و نیوپایپ کمک کند. شما می‌توانید به کمک کارشناسان خبره و متخصص این سایت به‌صورت لحظه‌ای از قیمت دقیق لوله‌ها مطلع شده و بسته به نیاز خود، هر میزان از این لوله‌ها را سفارش دهید.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از فروشگاه دکتر تأمین این است که تمامی محصولات خریداری‌شده در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال شده و به شما در مدیریت پروژه و هزینه‌ها کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت دکتر تأمین مراجعه یا با کارشناسان متخصص این سایت تماس حاصل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!