24 هزار میلیارد ریال اعتبار ماده 56 برای فاضلاب خوزستان اختصاص یافته است


24 هزار میلیارد ریال اعتبار ماده 56 برای فاضلاب خوزستان اختصاص یافته است

دزفول-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ماده 56 دریافت وام از بانک‌ها با تضمین پرداخت دولت است، گفت: 24 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق این ماده برای طرح فاضلاب پنج شهر خوزستان اختصاص یافته است.

محمد رضا کرمی نژاد روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات فاضلاب و طرح‌های نیمه تمام دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: پنج هزار میلیارد ریال از طریق ماده ۵۶ به آبادان، سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به مسجدسلیمان، ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به شادگان و چهار هزار میلیارد ریال به خرمشهر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای دریافت اعتبارات ماده ۵۶ هشت بانک عامل با شرکت آب و فاضلاب خوزستان همکاری دارند ولی متاسفانه بانک ملی همکاری لازم را نداشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درخصوص طرح فاضلاب دزفول گفت: متاسفانه برای این طرح، آمار اشتباه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی را داده بودند که بعد از بررسی‌ها مشخص شد این طرح فقط ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به خوزستان مشکل فاضلاب تعدادی از شهرها فهرست شده بود ولی با توجه به آمار اشتباه ۸۸ درصدی پیشرفت فیزیکی طرح، نام دزفول حذف شده بود که با رایزنی صورت گرفته اضافه شد.

کرمی نژاد با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب دزفول با چهار متر مکعب بر ثانیه پیگیری و موافقت شده است، اظهارداشت: ۲ زمین در کوی مدرس برای ایجاد خط انتقال فاضلاب تامین اعتبار شده که باید در اولویت کاری قرار گیرد زیرا مشکل فاضلاب تامین اجتماعی نیز از این طریق برطرف می‌شود.

وی افزود: این خط انتقال یکهزار و ۲۰۰ متر است که ۸۴ میلیارد ریال برای آن قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان دیگر طرح فاضلاب دزفول را طرح انتقال فاضلاب مرکز این شهر عنوان و بیان کرد: این خط انتقال هفت کیلومتر طول و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی افزود: ۲ پیمان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در بافت قدیم داریم که به مناقصه رفته‌اند و احتمالا تا اردیبهشت ماه سال آینده از مناقصه بیرون می‌آیند.

تخصیص ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح فاضلاب دزفول

کرمی نژاد بیان کرد: در مجموع ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح فاضلاب دزفول در نظر گرفته شده که سعی بر این است عملیات اجرایی این طرح‌ها اواسط اردیبهشت ماه سال آینده آغاز شود.

وی افزود: با توجه به نزدیکی نوروز از شهرداری و شورای شهر انتظار می‌رود جلوی کار پیمانکاران را نگیرند تا این طرح‌ها هرچه سریعتر تکمیل شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه فاضلاب پادگان ۲۹۲ زرهی به شبکه فاضلاب دزفول متصل می‌شود، گفت: سهم دزفول از آب‌های سطحی تخصیص یافته که باید پیگیری شود.

وی بیان کرد: اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پشتیبانی دولت و مجلس تزریق خواهند شد لذا انتظار می‌رود فهرست روستاهای دارای مشکل آب جمع بندی و به اداره آبفا ارسال شود.

ورود فاضلاب به رودخانه از سد دز تا خرمشهر در ۱۹ نقطه

کرمی نژاد با اشاره به شناسایی ۱۹ نقطه ورود فاضلاب به رودخانه از سد دز تا خرمشهر گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مشکل فاضلاب روستای کهنک دزفول، چم‌گلک اندیمشک و جسانیه اهواز برطرف می‌شود.

وی درخصوص مشکل فاضلاب زیباشهر دزفول نیز گفت: تصفیه خانه به صورت پکیج در این منطقه ایجاد و از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تخصیص ۱۶۵ هزار ریال اعتبار برای سه سال آینده به منظور رفع مشکل فاضلاب خوزستان خبر داد و افزود: این اعتبار در راستای سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.

وی همچنین درخصوص وجود لوله آب در طرح تعریض جاده میانرود گفت: این لوله ظرف مدت یک ماه جابه جا می‌شود.

24 هزار میلیارد ریال اعتبار ماده 56 برای فاضلاب خوزستان اختصاص یافته است

​​​​فرماندار ویژه دزفول نیز در این خصوص اظهار داشت: طرح تعریض جاده میانرود معطل جابجایی لوله آب است لذا انتظار می‌رود آبفا در اسرع وقت این جابه جایی را انجام دهد.

علی فرهمندپور با اشاره به مشکل فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی افزود: خط لوله آب آشامیدنی این بیمارستان ایجاد شده و امیدواریم مشکل فاضلاب آن نیز برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دزفول با اشاره به وقوع تصادفات فراوان در جاده دزفول شوشتر گفت: برای رفع معارضان جلسات مختلفی با کشاورزان برگزار شده است.

امیر احسانیان افزود: رفع معارضین در قطعه سوم از گتوند به دزفول به طول یک کیلومتر انجام شد ولی در ادامه مسیر معارضان اجازه کار را ندادند و با عوامل، درگیر شدند.

وی خواسته کشاورزان را دادن فرصت تا برداشت محصول عنوان کرد و ادامه داد: این کار موجب اتلاف وقت می‌شود لذا انتظار می‌رود حمایت بیشتری برای رفع معارضین صورت گیرد.

معارضین جاده دزفول - شوشتر خواستار کارشناسی دوباره قیمت زمین هستند

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کشاورزان و معارضین جاده سیاه منصور به شوشتر درگذشته بعد از کارشناسی قیمت زمین رضایت دادند ولی در آن زمان مطالبات کشاورزان پرداخت نشد.

رضا امیرپور افزود: با توجه به تورم و زمان خوردن طرح کشاورزان خواستار کارشناسی مجدد قیمت زمین هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان نیز در این رابطه گفت: باید در فضایی دوستانه با کشاورزان و معارضان صحبت و مشکل برطرف شود.

مهدی غفاری افزود: اگر بنا است کارشناسی دوباره صورت گیرد باید مابه تفاوت نسبت به نرخ امروز به کشاورزان پرداخت شود.

24 هزار میلیارد ریال اعتبار ماده 56 برای فاضلاب خوزستان اختصاص یافته است

دولت سیزدهم با بدهی انباشته از دولت قبل مواجه است

مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان با بیان اینکه دولت با بدهی متراکم و انباشته از دولت قبل مواجه است، عنوان کرد: می‌توان مشکل اعتباری برخی طرح‌ها را از طریق فاینانس داخلی برطرف کرد ضمن اینکه طبق قانون تمام دستگاه‌ها ملزم به همکاری در این زمینه هستند.

وی از مسوولان خواست اقدام لازم برای جذب اعتبارات طرح چهارخطه شوشتر - دزفول را انجام دهند.

غفاری همچنین بر لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه زلال دز تاکید کرد.

۶۰ درصد طرح فاضلاب دزفول باقی مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مشکلات فاضلاب این شهر گفت ۴۰ درصد از طرح فاضلاب شهری دزفول انجام شده و همچنان ۶۰ درصد آن باقی مانده است.

محمد حسن پرآور افزود: بافت قدیم دزفول یکی از بافت‌های ارزشمند و کهن منطقه است ولی به دلیل نداشتن فاضلاب ساختمان‌های آن دچار ریزش و آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: فاضلاب در چندین نقطه شهر وارد رودخانه می‌شود که این موضوع آب زلال و روان شهر را به خطر می‌اندازد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به معطل ماندن طرح جامع این شهر گفت: برای توسعه شهر باید مورد به مورد به مسکن و شهرسازی برویم که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر دزفول یک بار در گذشته مصوب ولی منقضی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی