درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ در برابر اوراکان STO


درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ در برابر اوراکان STO

کدام لامبورگینی بهتر است؟ خب این بستگی به نوع تجربه‌ای دارد که به دنبال آن هستید ولی کسانی که بالاترین پرفورمنس را از محصولات این شرکت می‌خواهند باید سراغ اونتادور SVJ یا اوراکان STO بروند. برای مقایسهٔ این دو سوپرکار چشمگیر معیارهای زیادی وجود دارد ولی چالش موردعلاقهٔ ما یک مسابقهٔ درگ ساده است و … The post درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ...

کدام لامبورگینی بهتر است؟ خب این بستگی به نوع تجربه‌ای دارد که به دنبال آن هستید ولی کسانی که بالاترین پرفورمنس را از محصولات این شرکت می‌خواهند باید سراغ اونتادور SVJ یا اوراکان STO بروند. برای مقایسهٔ این دو سوپرکار چشمگیر معیارهای زیادی وجود دارد ولی چالش موردعلاقهٔ ما یک مسابقهٔ درگ ساده است و حالا به لطف کارواو می‌توانیم ببینیم اوراکان STO سریع‌تر است یا اونتادور SVJ.

درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ در برابر اوراکان STO

STO جدیدترین نسخه‌ای است که به خانوادهٔ اوراکان اضافه شده است. این نسخه روی استفاده در پیست تمرکز دارد و بسیاری از قطعات قوای محرکه و آئرودینامیکی را از خودروهای مسابقه‌ای لامبورگینی که در مسابقات استقامتی IMSA و همین‌طور سوپر تروفئو استفاده می‌شوند قرض گرفته است. این قطعات، اوراکان STO را به یکی از بهترین لامبورگینی‌ها برای رانندگی تبدیل کرده‌اند. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آشنا قرار گرفته که ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب می‌رساند. مطمئناً اوراکان STO یک خودروی پیست عالی است اما در مسابقهٔ درگ چگونه عمل می‌کند؟

درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ در برابر اوراکان STO

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، اونتادور SVJ افسانه‌ای با نیروگاه V12 خود در برابر برادر کوچک‌تر قرار گرفته است. موتور ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر این گاو خشمگین ۷۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برخلاف اوراکان، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته از سوی دیگر، انتقال این قدرت در اونتادور توسط یک گیربکس تک کلاچهٔ قدیمی AMT صورت می‌گیرد که کمی کندتر از گیربکس دوکلاچهٔ STO عمل می‌کند. SVJ نیز عملکرد بسیار خوبی در پیست دارد تا جایی که به لطف قطعات آئرودینامیکی فعال خود توانست زمانی رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کند.

درگ برادران لامبورگینی! اونتادور SVJ در برابر اوراکان STO

خب فکر می‌کنید در ۴۰۰ متر کدام‌یک از این لامبورگینی‌های فوق‌العاده بهتر عمل خواهند کرد؟ در ویدئوی زیر می‌توانید پاسخ این سؤال را ببینید.

مشخصات فنی

اوراکان STO اونتادور SVJ
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۵ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
قیمت ۲۶۰ هزار پوند ۳۸۰ هزار پوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !