از بین بردن فوری نفخ شکم با چند درمان خانگی


از بین بردن فوری نفخ شکم  با چند درمان خانگی

نفخ ناشی از تجمع آب باعث می شود احساس ورم پیدا کنید . این وضعیت به دلیل تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی، کم آبی بدن، یا خوردن مقدار زیادی غذاهای شور و کمبود پتاسیم و آب ایجاد می شود. درمان نفخ معده با ماست ماست سرشار...

نفخ ناشی از تجمع آب باعث می شود احساس ورم پیدا کنید . این وضعیت به دلیل تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی، کم آبی بدن، یا خوردن مقدار زیادی غذاهای شور و کمبود پتاسیم و آب ایجاد می شود.

درمان نفخ معده با ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک‌ها است، باکتری‌های خوبی که دستگاه گوارش شما را پر می‌کنند تا سلامت سیستم گوارشی را حفظ و التهاب را تسکین دهند. کوردینگ می‌گوید: «پروبیوتیک‌ها نقش مهمی در سلامت روده برعهده دارند ، به‌ویژه زمانی که دچار نفخ و گاز می شوید.برای اینکه پروتئین را به 20 گرم برسانید و در عین حال تعداد کربوهیدرات را کاهش دهید به سراغ ماست یونانی بروید و از آن به عنوان دسر به همراه مقداری میوه تازه مانند تکه های گریپ فروت یا زغال اخته لذت ببرید.

درمان نفخ معده با زنجبیل

زنجبیل یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی موجود است، خواص ضد التهابی زنجبیل برای رفع نفخ و گاز معجزه می کند. تارا کلمن، متخصص تغذیه بالینی در سن دیگو می گوید: زنجبیل حاوی آنزیم گوارشی به نام زینگ بیاین (zingibain) است که به بدن در تجزیه پروتئین کمک می کند.

درمان نفخ معده با رازیانه

رازیانه یک ماده ادرار آور طبیعی است که همچنین می تواند گاز روده را نیز از بین ببرد (برای از بین بردن هر دو نوع نفخ موثر است). کلمن می گوید: "ترکیبات آنتول، فسفون و استروگول در دانه های رازیانه دارای خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی هستند که منجر به تسکین عضلات روده می شوند و اجازه می دهند که گاز محبوس شده در درون روده برطرف شود."

درمان نفخ معده با موز

موز به دلیل داشتن پتاسیم برای رفع نفخ موثر است. کوردینگ می‌گوید: «دلیلی که باعث می‌شود بدن شما آب را حفظ کند، مصرف بیش از حد سدیم است. غذاهای غنی از پتاسیم به دفع سدیم و حفظ آب در بدن کمک می کنند.» او می گوید: اگرچه خوردن یک موز به طرز جادویی باعث درمان نفخ نمی شود، اما خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز در طول روز برای کاهش نفخ مفید هستند.

درمان نفخ معده با لیمو

بله، ترفند قدیمی یعنی خوردن آب لیمو واقعا برای رفع نفخ موثر است. کلمن می‌گوید آب لیمو از نظر اسیدی بسیار شبیه به آب‌های گوارشی معده است، بنابراین می‌تواند برای تسکین نفخ و سایر علائم سوء هاضمه مفید باشد. با قرار دادن و نوشیدن آب لیمو در رژیم غذایی خود، هیدراتاسیون و دریافت اسیدها را دو برابر می کنید، چون این کار به دستگاه گوارش شما کمک کند تا روند هضم و حرکت مواد غذایی را سریعتر انجام دهد.
درمان نفخ معده با آووکادو

اگر از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند کتو (keto) استفاده می کنید، پس آووکادو برای شما انتخاب خوبی است، چون این میوه منبع عالی از پتاسیم و آنتی اکسیدان های کاهش دهنده نفخ است و تنها 6 گرم کربوهیدرات، یعنی یک چهارم میزان کربوهیدرات موجود در موز را دارد. به گفته کوردینگ، اغلب مردم فکر می کنند بعد از تعطیلات آخر هفته که غذاهایی زیادی مصرف کرده اند، برای رعایت رژیم غذایی باید گرسنگی خود را با خوردن کرفس و کاهو برطرف کنند، اما آووکادو یک ماده غذای سرشار از مواد مغذی است که به شما کمک می‌کند تا احساس رضایت کنید و تا زمانی که می‌خواهید دوباره به وزن ایده آل خود برسید، گرسنه نمانید.

درمان نفخ معده با خیار

کوردینگ می گوید: «خیار حاوی مقدار زیادی آب برای کمک به هیدراته ماندن بدن است، که برای کمک به پاکسازی آب اضافی از سلول ها و گازهای موجود در دستگاه گوارش عالی است. علاوه بر این، خیار حاوی گوگرد و سیلیکون است که به عنوان یک ماده ادرارآور طبیعی ملایم عمل می کند و باعث دفع ادرار می شود. این میوه همچنین راه حل خوبی برای حرکت دستگاه گوارش شما جدای از اثر منفی گازدار بودن سبزیجات چلیپایی هستند.

درمان نفخ معده با مارچوبه

اسید آمینه آسپاراژین موجود در مارچوبه یکی دیگر از ماده های ادرار آور شناخته شده است که برای کاهش احتباس آب در بدن موثر است. کوردینگ می‌گوید: مارچوبه همچنین حاوی فیبر پری‌بیوتیک است که برای تغذیه پروبیوتیک‌های روده و حفظ عملکرد دستگاه گوارش شما مفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه