ژاپن تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌کند


ژاپن تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌کند

ژاپن از کشورهای متحد آمریکا از اعمال تحریم احتمالی علیه روسیه خبر داده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، همزمان با فضا سازی غرب علیه روسیه و تلاش جهت تشدید تنش در منطقه بالتیک، ژاپن، از کشورهای متحد آمریکا نیز از اعمال تحریم احتمالی علیه مسکو خبر داده است.

کیودو گزارش داد، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در نشستی با رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور گفت که درحال بررسی محتوای تحریم‌های احتمالی علیه روسیه با نمایندگان ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی است.

نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و محتوای خاص آنها، با نمایندگان ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی در حال گفت‌وگو است.»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه با کنایه به غربی‌ها گفت، آن‌ها برای تحریم‌هایی که علیه دیگران اعمال می‌کنند نیاز به دلیل ندارند. زاخاروا با اشاره به مواضع خصمانه غربی‌ها گفت: «جمع‌بندی روشن است: «غرب برای اعمال تحریم‌هایش نیاز به واقعیت ندارد. تهدید به تحریم ماهیت [غرب] در ابعاد گسترده است که شاهد هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، کشورش به مدت چند دهه است که «در مرحله تحریم‌های فعال به سر می‌برد و در حالی که پیش‌تر نیز تحریم‌های غیرمستقیمی وجود داشته که به‌صورت لیست‌هایی درج شده بود و در کنار آن تهدید به تنظیم لیست‌های بازدارنده و مصادره مورد به مورد دارایی‌ها نیز وجود داشت».

این دیپلمات روس به جوسازی غربی‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین و کاهش نیروهای دیدبان ویژه سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین نیز واکنش نشان داد.

اخیراً ادعاهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین اغلب در اوکراین و کشورهای غربی تکرار شده است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، این گزارش‌ها را «تشدید تنش‌های پوچ و بی‌اساس» خواند و تاکید کرد که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

پسکوف خاطرنشان کرد که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی اتفاق بیافتد. وی هشدار داد که چنین تلاش‌هایی عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

مسکو ادعاهای غرب را بارها تکذیب کرده و به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس