استقلال پشت آمار و ارقام خوبش مخفی شده!


استقلال پشت آمار و ارقام خوبش مخفی شده!

پیشکسوت استقلال می‌گوید به دلیل پیروزی‌ها نباید مشکلات و ضعف‌های تیم مجیدی نادیده گرفته شود و آبی‌ها هنوز فلسفه قهرمانی ندارند.

استقلال پشت آمار و ارقام خوبش مخفی شده!

به گزارش راهبرد معاصر رضا رجبی مدافع دهه ۶۰ استقلال به تحلیل عملکرد آبی‌ها و شرایط تیم محبوبش پرداخته است. او در مورد بازی استقلال مقابل ذوب آهن گفت: استقلال مدت‌هاست که پشت آمار خوب مخفی شده است. شاید صحبت‌های من تلخ باشد اما در آخر فصل نباید دوباره افسوس بخوریم! من می‌دانم با این سبک بازی حتما در انتهای فصل افسوس می‌خوریم. بارها گفتم و باز هم می‌گویم تیم‌ ما، تیم فنی، تاکتیکی و با برنامه‌ای که بدانند از فوتبال چه چیزی می‌خواهند نیست. بعد از آمدن پین تقریبا مقداری دفاع کردن را به خوبی یاد گرفتیم و بلافاصله بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهیم، انتقال از حمله به دفاع انجام می‌شود و جمع می‌شویم و لایه‌ها را می‌بندیم؛ ضمن اینکه در همین کار هم دچار مشکل هستیم. در بازی با پیکان اگر رضایی نبود تیم دچار مشکل می‌شد. خیلی بد است که دروازه‌بان استقلال مقابل پیکان ستاره شود! امروز هم حسینی ستاره بود. بنابراین در بخش عقب زمین هم به تیم‌ها فرصت می‌دهیم و در بخش جلو هیچ برنامه‌‌ خاصی نداریم.

او ادامه داد: خداراشکر من در 10 مصاحبه با ورزش سه گفتم یامگا را در هجده قدم بگذارید این بازیکن به درد آنجا می‌خورد و امروز آمد و گل زد. در نود دقیقه یک ارسال داشتیم و آن‌ هم توسط یک فوروارد حرفه‌ای که می‌گویند جای او لب خط است و چون فوتبال را خوب می‌فهمد؛ او آمد و ضربه سر خوبی زد و بازی را بردیم اما باشگاه و کادر فنی به آمار و ارقام مثل بهترین بردهای تاریخ و یا نباختن اکتفا می‌کنند اما این مسائل نمی‌تواند در دراز مدت توشه‌‌ خوبی برای ما باشد بلکه ما باید در بحث حمله قوی شویم. استقلال از قدیم چنین تیمی بوده و می‌رفته که گل بزند اما الان شرایطی پیش آمده که ذهنیت بچه‌ها این شده که گل نخورند و حالا یک گل هم می‌زنیم! آقای فرهاد مجیدی خودشان فوروارد بودند و می‌دانند از این سبک بازی و انتقال توپ از دفاع به حمله با آن سرعت راضی نیستیم. ذوب آهن با برنامه‌تر از استقلال بازی کرد و موقعیت‌های بیشتری داشت.

رجبی همچنین در مورد حرف‌هایش که شاید بین هواداران خیلی محبوب نباشد گفت: من جزو آدم‌هایی نیستم که بعدا بگویم می‌خواستم چنین چیزی بگویم، بلکه حرفم را می‌زنم! چون تیمم، فرهاد و هواداران را دوست دارم و دوست دارم که جام کسب کنند اما با این سبک بازی، اگر بخواهیم به همین صورت بازی کنیم در ادامه راه دچار مشکل می‌شویم و دوباره امسال هم باید در انتهای فصل تاسف بخوریم. من دوست ندارم انرژی منفی بدهم و از نظر کارشناسی فنی صحبت می‌کنم. این سبک بازی و این انرژی که در تیم وجود دارد و ذهنیتی که بچه‌ها دارند هنوز بوی قهرمانی نمی‌دهد مگر اینکه استقلال مقداری با ریسک بیش‌تر فوتبال بازی کند.

پیشکسوت استقلال در مورد برد پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس امروز با اینکه پنج یا 6 یارش را در اختیار نداشت برای زدن گل دوم و بعد از آن برای زدن گل سوم رفتند و این ذهینت برنده شدن و قهرمان بودن باید در کالبد تیم و ذهن بچه‌ها تزریق شود.

او درباره نقل و انتقالات گفت: استقلال بازیکنان خروجی زیادی داشت و هر سال در پیش فصل و نقل و انتقالات زمستانی 10 یا پانزده نفر از تیم جدا می‌شوند و این عجیب است! پس چرا این بازیکنان را جذب می‌کنند؟ به دلیل اینکه در زمان یارگیری درست حساب نمی‌کنیم و به درستی برنامه ریزی نمی‌کنیم تا بدانیم این بازیکنان را به چه دلیل جذب می‌کنیم. سال‌های قبل هم همین طور بوده و ما همیشه یک سری بازیکن گرفتیم و راحت آن‌ها را ازدست دادیم؛ بازیکنان خوبی که داشتیم را هم از دست دادیم و دوباره بازیکن جدید جذب کردیم. ایران مثل اروپا نیست و برای اینکه ما به یک وحدت تاکتیکی برسیم به زمان نیاز داریم. ما در حال جابه‌جایی هستیم و این اصلا به سود استقلال نیست‌. مشکل ما نفری نیست بلکه مشکل انرژی و فنی بودن تیم است. بازیکن‌های زیادی از جمله خارجی‌ها و یا حردانی را داشتیم اما موقعیت گل دیدید؟! به این دلیل که هر مربی عاقلی با سیستم 2-5-3 که مجیدی بازی می‌کند؛ دو بازیکن را در شکم دو وینگر می‌گذارد! مثل اتفاقی که در بازی امروز افتاد و در نهایت دو فوروارد هم از کار می‌افتند. نکته کلیدی این است که تنوع تاکتیکی در تیم استقلال بسیار پایین است و وجود ندارد‌. تنوع تاکتیکی مثل حرکات ترکیبی دو یا سه نفره، فرار از تله‌ آفساید، کات بک، شوت، ضربات شروع مجدد و کرنر است که ما در این مسائل از یک تیم پرمهره آن چنان که باید باشد چیز خاصی نمی‌بینیم. امیدوارم حرف‌های من مثل زمانی که گفتم یامگا باید نزدیک هجده قدم بازی کند و الان هم تاثیرش را دیدیم بتواند موثر باشد.

تیم ما مشکل انتقال حمله به دفاع ندارد بلکه آقای مجیدی و همکاران‌شان باید هفته‌ای چهار جلسه انتقال از دفاع به حمله را کار کنند. بیش‌تر پاس‌های ما در عرض است و به همین دلیل تیم‌ها جمع می‌شوند و می‌توانند مثل ذوب آهن ضد حمله بزنند.

او در مورد تقابل هفته آینده با تراکتور گفت: بازی حساسی است که در تبریز برگزار می‌شود و فکر می‌کنم سخت ترین بازی استقلال است. من تراکتور را یک تیم فنی و رو به رشد دیدم؛ درست است که بازی‌ها را می‌بازند اما مربی آن‌ها فلسفه دارد. مثل زمان آقای برانکو که اوایل بازی‌ها را باخت و درباره‌اش حرف می‌زدند اما ایشان داشتند فلسفه‌ خود را جا می‌انداختند و من همان زمان در برنامه نود گفتم این تیم چهار یا پنج سال قهرمان خواهد شد‌. بسیاری از افراد آن زمان به من تاختند اما بعدها دیدند که حرف من درست بود. شما باید فلسفه داشته باشید و بتوانید آن را جا بیندازید. فوتبال خم رنگرزی نیست! تیم تراکتور را من از لحاظ فنی رو به رشد می‌بینم هرچند جایگاهی که الان در جدول دارد آن‌جایی که باید باشد نیست اما سخت‌ترین بازی استقلال در آینده‌‌ای نزدیک بازی با تراکتور خواهد بود.

رجبی در پایان گفت: من همیشه آرزو می‌کنم ای کاش مسائلی که می‌بینم اشتباه باشد اما دوست دارم آخر فصل دوباره نگوییم که چرا جام نگرفتیم؟! واقعا کل مجموعه‌‌ استقلال یک جام به هواداران این تیم بدهکار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها