ساماندهی احسان و خیرات و بالابردن سطح فرهنگ احسان و انفاق است


ساماندهی احسان و خیرات و بالابردن سطح فرهنگ احسان و انفاق است

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: ساماندهی احسان و خیرات و بالابردن سطح فرهنگ احسان و انفاق است.

حسن مروتی در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا (ص) که امروز ۲۵ بهمن‌ماه در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین مسائل قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است که بیش از ۱۰۰ آیه درباره این موضوعات نازل شده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا (ص)، تصریح کرد: ایجاد همبستگی و همدلی در امور خیر و نیکی رسانی به برخی از دانشجویان نیازمند دانشگاه با حفظ کرامت آن‌ها در بین جامعه هدف (دانشجویان، استادان، کارمندان، بازنشستگان و خانواده آن‌ها و مردم بروجرد) یکی از اهداف است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) تصریح کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد نهادهای کمک‌رسان و خیریه غیردولتی برای فعالیت‌های ماندگار و بلندمدت و کمک و مشارکت در کاستن از مشکلات و پیامدهای ناخوشایند و فراگیر در ابعاد معیشتی، اجتماعی و بیماری‌های جسمی و ... دانشجویان نیازمند از دیگر اهداف تشکیل این مرکز است.

مروتی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف می‌توان به ترویج فرهنگ کمک‌رسانی و نهادینه‌سازی امر نیکوکاری برای فعالیت‌های ماندگار، ساماندهی احسان و خیرات و بالابردن سطح فرهنگ احسان و انفاق و توانمندسازی دانشجویان نیازمند برای رفع موانع تحصیلی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

شیخ پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از ایجاد مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی شهرستان بروجرد، از ارتقا انگیزه، مهارت‌آموزی و کمک به عرضه محصولات و حمایت از زنان سرپرست خانوار خبر داد.

گفتنی است، این جلسه حکم رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا (ص) به مجید زمردی مدیر دانشجویی دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) و لوح تقدیر به خیرین حاضر اهدا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس