سمت و سوی فرهنگ و هنر برای دولت مهم است/ محتوای آثار نمایشگاه موزه هنرهای معاصر ارزشی است


سمت و سوی فرهنگ و هنر برای دولت مهم است/ محتوای  آثار نمایشگاه موزه هنرهای معاصر ارزشی است

هنرمند خط نگار بازدید رییس جمهوری از موزه هنرهای معاصر را نمایانگر اهمیت به مقوله فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم خواند و گفت: آثاری نمایشگاه «آینه در آینه» در کنار خاطره انگیزی پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محتوای خوب و ارزنده ای دارد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان صبح روز 20 بهمن ماه با حضور در موزه هنرهای معاصر از نمایشگاه «آینه در آینه» بازدید کرد و با جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی دیدار کرد. درباره بازدید رییس جمهور از موزه های معاصر و توجه دولت به بخش فرهنگ و هنر با «علی تن» هنرمند خط نگار به گفتگو نشسته ایم :

حضور رییس جمهور در موزه هنرهای معاصر تهران آیا نشان از اهمیت فرهنگ و هنر برای دولت است؟

حضور رییس جمهور در موزه هنرهای معاصر یعنی اینکه برایشان حوزه فرهنگ و هنر مهم است و اگر برایشان فرهنگ و هنر مهم نبود قطعا در این مجموعه حضور پیدا نمی کردند.


بازدید رییس جمهوری از نمایشگاه «آینه در آینه» نشان از توجه و اهمیت دولت به امر فرهنگ و هنر است؟

جدا از امر فرهنگ و هنر اینکه چه هنری مورد نظر دولت است و آثاری که به نمایشگاه گذاشته می شود به لحاظ محتوا و مفهوم مهم برای دولت مهم است؛ آثاری که به رشد و ارتقای بشر کمک کند و از نظر اسلام مورد تایید باشد، آثاری که در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده جدا از آثاری که خاطره انگیزی های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه 60 و جنگ تحمیلی است محتوای خوب و ارزنده ای دارد .


محتوای نمایشگاه «آینه در آینه» بیشتر مفاهیم ارزشی است؟


محتوای این نمایشگاه نشان از رشادت، شهادت، جهاد می دهد مفاهیم و کلمات با ارزشی که بعد از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است؛ اینها ثمرات انقلاب اسلامی است که دولت جمهوری اسلامی به این موضوعات و ارزش هایی که برای رشد و تکامل بشریت لازم است اهتمام ورزیده است. حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» به اتفاق تعدادی از هنرمندان از موزه هنرهای معاصر بازدید کردند و مطالب خوبی را در جمع هنرمندان گفتند که نشان از اهمیت شان به مقوله فرهنگ و هنر است و اینکه هنر مملکت به کدام سو و سو هدایت می شود و باید بشود.

رییس جمهوری در صحبت هایشان در جمع هنرمندان تجسمی بیشتر بر چه محورهایی تاکید داشتند؟


اگر به طور کلی بخواهم بگویم موضوع بسیار مهم برای رییس جمهوری بحث هدایت گری است، همانطور که می دانید هنر وسیله ای برای هدایتگری است و باید از ابزار هنر برای هدایت یک جامعه استفاده کرد و در همین راستا هنرمندان بهترین افراد برای انتقال مفاهیم ناب هنری و ارزشی و مطالبی هستند که به هدایتگری جامعه منجر می شود؛ هدایتگری بحث مد نظر حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» و تمام کسانی است که به فرهنگ و هنر مملکت اهمیت می دهند .

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز