آن مهدی‌(عج) که عیسی‌بن مریم پشت او نماز می‌خواند، فرزند فاطمه(س) است


آن مهدی‌(عج) که عیسی‌بن مریم پشت او نماز می‌خواند، فرزند فاطمه(س) است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: در منابع متعدد از جمله جلد 22 بحارالانوار آمده که پیامبر(ص) در آن دیدار نزدیک به رحلت خود به دخترشان فاطمه زهرا(س) فرمودند: مهدی(عج) که عیسی مسیح(ع) پشت سر او نماز می‌خواند، فرزند تو است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» درباره ارتباط وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) با امام زمان(عج)، اظهار کرد: برای اینکه منشا این ارتباط روشن شود، مجلسی را که حضرت صدیقه کبری(س) بر پیامبر(ص) وارد شدند، مرور می کنیم. رسول خدا(ص) در بستر بیماری بودند و چون فاطمه(س) به چهره ایشان نگریستند، متاثر شده و گریه کردند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: رسول خدا(ص) فرمودند: دخترم چرا گریه می کنی؟ حضرت فاطمه(س) عرضه داشتند: این حالی که دارید و آنچه پس از شما رخ می دهد، سبب گریه من است؛ رسول خدا(ص) فرمودند(نقل به مضمون): خداوند به تو و همسرت فضایلی داده که کسی مانند آن را ندارد. این حدیث در منابع متعدد و معتبر نقل شده است.

وی ادامه داد: و سپس پیامبر(ص) این فضایل و مقامات را برشمردند ازجمله فرمودند: ازجمله فضایل شما این است که مهدی(عج) از شما است و در روایت دیگری است که مهدی(عج) از فرزندان فاطمه(س) است و این بشارت مایه شادمانی حضرت زهرا(س) شد.

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: اگرچه حدود دو قرن بعد از شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، امام مهدی(عج) به دنیا آمدند اما باید بدانیم این ارتباط از کجا آغاز شده است؛ در منابع متعدد از جمله جلد 22 بحارالانوار آمده که پیامبر(ص) در آن دیدار نزدیک به رحلت خود به دخترشان فاطمه زهرا(س) فرمودند: مهدی(عج) که عیسی مسیح(ع) پشت سر او نماز می خواند، از نسل تو و شوهر تو است؛ این جمله عمق بسیار دارد و آینده ای را برای امت اسلام ترسیم می کند که قطعا موجب شادمانی حضرت زهرا(س) شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: این تصریح، صرفاَ خبر نبوده بلکه آینده محتوم جهان را که در آن حکومت برپا می شود، بشارت داده است علاوه بر این بیان می کند که فرزند حضرت زهرا(س) سرمنشا این تحولات است. این از مسائل مورداتفاق همه علمای مسلمان و بزرگان مذاهب است نه فقط تشیع.

فایل تصویری این سخنان در کانال @چشم به راه در شبکه های مجازی قابل دریافت است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی