متوسل شدن نخست وزیر کانادا به اختیارات ویژه اضطراری برای پایان دادن به اعتصابات مرزی


متوسل شدن نخست وزیر کانادا به اختیارات ویژه اضطراری برای پایان دادن به اعتصابات مرزی

جاستین ترودو برای پایان اعتصاب چند هفته‌ای کامیون داران این بار از اختیارات ویژه اضطراری استفاده خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای پایان دادن به اعتراض کامیون داران و معترضانی که چند هفته ایست گذرگاه‌های زمینی و اصلی میان کانادا و آمریکا را مسدود و بخش‌هایی از پایتخت کانادا را فلج کرده اند این بار به استفاده از اختیارات ویژه امنیتی روی آورد؛ اختیاراتی که به ندرت و تنها در مواقعی خاص از آن‌ها استفاده می‌شود.

به گفته خبرگزاری رویترز، طبق این اختیارات دولتی و براساس قوانین اضطراری ویژه دولت تدابیری را برای قطع بودجه معترضان قرار است اجرایی کند و نیز مقرر شده دولت با همکاری مقامات محلی و نیر ارتباط آن‌ها با پلیس فدرال اقدامات ویژه‌ای علیه معترضان انجام دهد.

ترودو که روز گذشته در یک نشست خبری در این باره صحبت می‌کرد، گفت: این اعتصاب‌ها اقتصاد ما را به خطر انداخته و امنیت عمومی را مختل کرده است. ما نمی‌توانیم و نمی‌گذاریم این اقدامات غیرقانونی و خطرناک بیش از این ادامه داشته باشد.

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا در واکنش به استفاده دولت از اختیارات ویژه حکومتی اعلام کرد ترودو استاندارد‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات را رعایت نکرده است.

در روز‌های اخیر عده‌ای از معترضان در مقابل پارلمان کانادا چادر زده اند و خواستار ملاقات مستقیم با نخست وزیر هستند. برخی از معترضان معتقدند اقدامات اخیر نخست وزیر کانادا در استفاده از اختیارات دولتی "اقدامی افراطی و غیرضروری" است.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا در این باره گفت: اقدامات دولت در زمینه استفاده از اختیارات ویژه‌ای حکومتی این اجاره را به مبادی قانونی می‌دهد تا حساب‌های مشکوک به تامین مالی معترضان از طریق کانال‌های مشکوک و تروریستی را مسدود کنند و در ضمن آن بیمه تمامی خودرو و افرادی که در این اعتراضات حضور دارند به حالت تعلیق در بیاید.

کامیون داران کانادایی چند هفته ایست به دلیل سیاست‌های جاستین ترودو در مهار همه گیری کرونا و اعمال واکسیناسیون اجباری دست به اعتراض زده اند. برخی گذرگاه‌های اصلی میان کانادا و آمریکا به طور کامل توسط کامیون داران مسدود شده؛ مقامات دو کشور آمریکا و کانادا به شدت نگران خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیر این اعتصاب‌ها هستند. بایدن در هفته‌های اخیر از ترودو خواسته از سرکوب معترضان برای پایان دادن به این اعتصاب‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...