به گزارش «اخبار خودرو»،خودروسازی چانگان در چهارمین سال حضور سدان ریتون CC در بازار جهانی، فیسلیفت مختصری روی آن انجام داده و حالا در مدل 2022 قابل خریداری است. چانگان ریتون CC که تا قبل از آمدن چانگان UNI-V تا سالها بهعنوان پرچمدار سدانهای چانگان از آن نام برده میشد، با این فیسلیفت، مدرنتر از قبل بهنظر میرسد.
طی چهار سال گذشته چانگان نشان داد که هیچگونه علاقهای برای تغییر دادن مشخصات فنی ریتون CC نداشته و حتی در مدل 2022 نیز همچنان شاهد ویژگی فنی جدیدی نیستیم. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این چانگان همچون گذشته از نوع JL473ZQ7 است؛ یعنی 1.5 لیتر حجم داشته و حدود 188 اسببخار قدرت دارد. این درحالی است که قدرت مدل 2021، 180 اسببخار بود. البته گشتاور خروجی این موتور تغییری نکرده و هنوز هم روی عدد 300 نیوتونمتر باقی مانده است. گیربکس خودرو نیز تنها بهصورت هفت دنده دوکلاچه در اختیار خریداران قرار میگیرد. همچنین گیربکس DCT از نوع «خیس» بوده و برخی مشکلات شایع در گیربکسهای بهاصطلاح «خشک» مانند داغ کردن زودهنگام در ترافیکهای طولانیمدت را نیز ندارد.