شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 2 هزار و 500 نفر رسید


شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 2 هزار و 500 نفر رسید

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مرگ سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار فوتی های کرونا در استان به 2 هزار و 500 نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فوت شدگان سه مرد ۶۴ تا ۸۲ سال از شهرستان های میناب، بندرلنگه و بستک بودند که متاسفانه با وجود تلاش بسیار پزشکان، به دلیل شدت پیشرفت بیماری جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۳۲۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۹۶ نفر در یک روز اخیر بستری شدند.

نوروزیان بیان داشت: از مجموع بستری شدگان ۵۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۲۱ نفر در استان مبتلا به کرونا هستند، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار هر روز شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا هستیم که دلیل عمده آن سرعت انتشار و انتقال بسیار بالای اومیکرون که سویه غالب در استان است، می باشد.

دکتر نوروزیان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا و تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به این ویروس و کاهش علایم آن و میزان مرگ و میر، گفت: براساس آمارها ۹۰ درصد فوتی های کرونا ، کسانی هستند که هنوز واکسن نزده اند.

به گفته وی تاکنون ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۷۵ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۱ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۴۱ دز در نوبت دوم و ۵۱۹ هزار و ۱۴۳ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...