60 درصد ردیف‌های شغلی کادر درمان به دلیل مشکلات مالی خالی است


60 درصد ردیف‌های شغلی کادر درمان به دلیل مشکلات مالی خالی است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از خالی بودن 60 درصد ردیف‌های شغلی کادر بهداشت و درمان به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

60 درصد ردیف‌های شغلی کادر درمان به دلیل مشکلات مالی خالی است

به گزارش راهبرد معاصر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت کادر بهداشت و درمان کشور و مشکلات و نیازهای آنها اظهار داشت: در حال حاضر دو سال است که کادر بهداشت و درمان درگیر مقابله با بیماری خطرناک کرونا هستند، اما 60 درصد ردیف‌های شغلی آنها خالی است.

وی افزود: با خالی بودن این ردیف‌ها، از نیروهای بهداشتی درمانی شرکتی و قراردادی 89 روزه استفاده می‌کنند و مشخص است که با این وضعیت، امکان مدیریت باکیفیت‌تر در مقابله با کرونا وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متأسفانه کادر بهداشت و درمان در منابع مالی مشکلات جدی دارند و این باعث شده نارضایتی‌های بسیاری نیز در بین آنان ایجاد شود؛ پزشکان و پرستاران زیادی را سراغ داریم که هر روز به ما زنگ می‌زنند یا پیامک می‌فرستند و از عدم توجه به حقوق‌شان گلایه می‌کنند. این افراد وضعیت‌شان را با دیگر کارمندان مقایسه می‌کنند که هرچند وقت یکبار به بهانه‌‌ای، فوق‌العاده‌های خاص به آنها پرداخت می‌شود.

* با وجود دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، نیازهای کادر بهداشت و درمان تامین نمی‌شود

شهریاری با بیان اینکه این مشکلات را بارها در ستاد ملی کرونا بازگو کرده‌ایم، عنوان کرد: آقای رئیس جمهور هم اخیرا به سازمان برنامه و بودجه دستور داده است که نیازهای کادر و درمان پرداخت شود اما عملاً اتفاقی نمی‌افتد؛ حتی منابعی که نقداً موجود است و امکان پرداخت آنها وجود دارد نیز پرداخت نمی‌‌شود که از جمله آنها می‌توان به یک درصد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد خالص هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا این راهکار را هم دادیم که اگر واقعاً سازمان برنامه و بودجه منابع مالی کافی ندارد، مانند دوره قبل از رهبر معظم انقلاب مجوز گرفته شود تا با برداشت از صندوق توسعه ملی بخشی از نیازهای کادر بهداشت و درمان پرداخت شود، وگرنه با این وضعیت، نگران انگیزه و توان کادر بهداشت و درمان برای خدمت به بیماران هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با پرستاران برای اجرای نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تاکنون اقدامی نشده است، گفت: به همین خاطر در لایحه بودجه سال 1401 و در کمیسیون تلفیق 5 هزار میلیارد تومان برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده‌ایم که امیدواریم در صحن مجلس نیز این مبلغ تصویب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس