واکنش وزیر ارتباطات به مقایسه اینترنت ایران و افغانستان


واکنش وزیر ارتباطات به مقایسه اینترنت ایران و افغانستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از شایعاتی که در شبکه های مجازی مبنی بر عقب افتادن ایران از افغانستان در بحث اینترنت منتشر شده بود گفت: ما هم اکنون صد پله از افغانستان جلوتریم.

عیسی زارع پور در حاشیه مراسم آغاز طرح توسعه شبکه فیبر نوری دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران افزود: خبر کذبی در خصوص مقایسه ما با کشور افغانستان در بحث سرعت اینترنت منتشر شد که من براساس همان سایتی که دوستان اعلام کردند اعلام می کنم که ما هم اکنون صدپله از کشور افغانستان جلوتریم به این ترتیب که افغانستان در رده بندی جهانی رتبه ۱۸۳ و ما در رتبه ۷۷ هستیم.

وی گفت: برخی ها عادت کرده اند که مرتب دروغ بگویند و برچسب بزنند در حالی که سرعت متوسط اینترنت در افغانستان یک و هفت دهم مگابیت در ثانیه است در صورتی که سرعت ما در اینترنت تلفن همراه ۲۴ مگابیت در ثانیه و میانگین جهانی ۲۹ مگابیت در ثانیه است.

زارع پور افزود: سرعت ما در دولت سیزدهم از شهریور ماه از ۱۸ به ۲۴ مگابیت در ثانیه افزایش پیدا کرده است و سقوط هفت پله ای ما در عرصه جهانی به سبب این است که سرعت دیگر کشورها بالا رفته است.

وی گفت: ما در توسعه ارتباطات ثابت عقب بودیم و امروز با اتفاقاتی که در بحث توسعه فیبر نوری کلید خورد شاهد توسعه ارتباطات همراه خواهیم بود و ما راهی را که آغاز کرده ایم به سرعت ادامه می دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سرعت ارتباطات ثابت و سیار ما افزایش پیدا می کند و مردم شایسته داشتن سرعت های چند صد مگابیت در ثانیه هستند و ما تا پایان این دولت با نصب ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تلاش می کنیم به این مهم دست یابیم.

وی افزود: من مجدد از رسانه ها درخواست می کنم اگر مطلبی در فضای مجازی منتشر شد به آن دامن نزنند و وقتی آن را منتشر کنند که از مراجع مربوط کسب اطلاع کرده اند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی