کلیات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان مورد تصویب قرار گرفت


کلیات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان مورد تصویب قرار گرفت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: کلیات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان به مساحت 391 هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

بختیار رازانی اظهار کرد: بررسی منطقه ویژه لرستان (ازنا) از جمله مواردی بود که در دستور کار کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور قرار داشت که بر اساس مصوبه این کارگروه، کلیات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان به مساحت ۳۹۱ هکتار مورد تائید و تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی لرستان آمادگی خود را برای استقرار تمامی صنایع غیر آلاینده و دارای پتانسیل صادرات محصول و واردات مواد اولیه خارجی و همچنین واحدهای دانش‌بنیان را اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی باید با رعایت قوانین طرح جامع مصوب همان منطقه انجام شود و این نوع طرح‌ها پس از تائید هیات وزیران در شورای پژوهشی مناطق آزاد و تجاری تصویب می‌شود.

رازانی ادامه داد: این طرح شامل ویژگی‌هایی از جمله تعیین چشم‌انداز، هدف و راهبرد، جانمایی و تدقیق کاربری‌ها و صنایع پیشنهادی در منطقه ویژه، بررسی ویژگی‌های آب و برق و سوخت و بررسی فرصت‌ها و پتانسیل‌های آن است.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لرستان دارای مزایای قانونی از جمله آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، سود ویژه و منافع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و تولید برای سرمایه‌های خارجی و سرمایه ایرانیان با منشأ خارجی مطابق قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان با مساحت ۳۹۱ هکتار است که شامل ۷۰ هکتار فاز اول عملیاتی که تماماً واگذار شده، ۱۰۰ هکتار واگذار شده به شرکت فولاد ازنا و همچنین ۲۲۱ هکتار فاز توسعه که قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، آموزشی و خدماتی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول