جنجالی‌ترین ورزشکار المپیک زمستانی کیست؟/ جنجالی‌ترین ورزشکار المپیک زمستانی کیست؟


جنجالی‌ترین ورزشکار المپیک زمستانی کیست؟/ جنجالی‌ترین ورزشکار المپیک زمستانی کیست؟

کاملیا والیوا، اسکیت باز دختر روسی، یکی از پر سر و صداترین ورزشکاران دنیا طی روزهای اخیر بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، کاملیا والیوا، اسکیت باز دختر روسی که تنها 15 سال سن دارد، چندی پیش به دلیل آنچه که استفاده از داروی غیرمجاز عنوان شد با محرومیت مواجه شد. اما این حکم در دادگاه تجدید نظر موقتاً تعلیق شد و او اجازه حضور در المپیک 2022 زمستانی پکن را پیدا کرد.

دنیس اسوالد، عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در این باره به خبرنگاران گفت: "استدلال او این بود که این آلودگی با محصولی که پدربزرگش مصرف می‌کرد اتفاق افتاده است."

والیوا یک هفته بعد از انجام آزمایشات متوجه شد که در خون او مواد مخدر یافت شده اما پس از آن درخواست تجدید نظر او علیه تصمیم آژانس ضد دوپینگ روسیه با موافقت مواجه شد و محرومیت این اسکیت باز نوجوان موقتاً تعلیق گردید. این تصمیم روز دوشنبه پس از درخواست تجدیدنظر توسط IOC و سایرین توسط دادگاه عالی ورزش تایید شد.

این راه را برای والیوا برای ادامه حضور در بازی ها باز کرد و او از امروز کار خود را برای کسب طلا در رقابت های اسکیت نمایشی زنان آغاز خواهد کرد. بعد از این اتفاقات او می گوید که پس از یک هفته گذشته خوشحال اما از نظر احساسی خسته است.

والیوا در روزهای گذشته و با وجود اینکه نمی‌دانست آیا می تواند در رقابت های المپیک زمستانی حضور داشته باشد یا خیر تمرینات خود را مقابل دوربین‌های تلویزیونی ادامه داد اما در عین حال چشمان او بسیار ناراحت و حتی اشکبار به نظر می‌رسید. او درباره شرایط خود می‌گوید: "روزهای گذشته برای من بسیار سخت بود. انگار هیچ احساسی برایم باقی نمانده است، خوشحالم اما در عین حال از نظر احساسی خسته هستم."

روسیه که به دلیل سابقه دوپینگی از حضور در بازی ها با پرچم خود منع شده است، بار دیگر به دلیل این پرونده مورد توجه قرار گرفته است. اما اسوالد که ریاست کمیسیون IOC را بر عهده داشت و به موارد نقض دوپینگ توسط ورزشکاران روسی در بازی‌های 2014 سوچی رسیدگی می‌کرد، می گوید که در این مقطع به نظر می‌رسد اتفاق به وجود آمده هیچ ارتباطی با دوپینگ در سوچی وجود ندارد.

والیوا از قبل می‌دانست که اگر قرار باشد در مسابقات زنان که از روز سه‌شنبه شروع می‌شود و روز پنجشنبه به پایان می‌رسد، مدال کسب کند، IOC تصمیم گرفته که مراسم اهدای مدال را برگزار نکند.

اسوالد، رئیس دائمی کمیسیون انضباطی کمیته بین‌المللی المپیک، گفت: "ما می‌خواهیم مدال را به فرد شایسته اختصاص دهیم. تا زمانی که تصمیم در مورد پرونده دوپینگ این ورزشکار مشخص نشده و وضعیت معلومی وجود نداشته باشد ما هم مدالی اهدا نخواهیم کرد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در حال تحقیق در مورد اطرافیان والیوا، از جمله مربیان، پزشکان و سایر بزرگسالان اطراف او است و اسوالد اضافه کرد که یک نوجوان 15 ساله به تنهایی کار اشتباهی انجام نمی دهد. از طرف دیگر تحقیقات همچنان ادامه دارد و اسوالد تاکید کرد که هنوز آزمایش دوم روی این ورزشکار صورت نگرفته است.

طبق قوانین وادا، ورزشکارانی که نمونه A آنها مثبت است، حق دارند نمونه B را درخواست کنند. این پرونده هنوز راه درازی در پیش دارد و سؤالات زیادی برای پاسخ وجود دارد، اما ما امروز یک پاسخ به این سؤال دریافت خواهیم کرد که اتفاقات رخ داده چه تاثیری روی عملکرد والیوا روی یخ خواهد گذاشت.

همچنین این زن روسی می‌گوید پیام‌هایی که به واسطه آن ها در شبکه‌های اجتماعی از او حمایت می‌شود، انگیزه‌بخش هستند. او گفت: "وقتی اینستاگرام را باز می‌کنم، آرزوهای خوب و باورهای زیادی را می‌بینم. دیده‌ام که حتی در مسکو بیلبوردهایی وجود دارد که روی آن نوشته شده است «کامیلا، مابا تو هستم» و این خیلی خوب است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی