تل آویو انتقال سامانه گنبد آهنین به اوکراین را متوقف کرد


تل آویو انتقال سامانه گنبد آهنین به اوکراین را متوقف کرد

یک روزنامه عبری از توقف انتقال سامانه ضد موشکی گنبد آهنین به اوکراین در سایه تنش‌های میان کی‌یف و مسکو خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از برخورد با روسیه انتقال سامانه ضد موشکی گنبد آهنین به اوکراین را متوقف کرده است.

این روزنامه در ادامه گفته تل آویو هر کاری می‌کند تا از درگیر شدن در مثلث تنش غرب، اوکراین و روسیه قرار نگیرد.

سال گذشته زمانی که اوکراین از واشنگتن خواست تا این کشور را به سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی مجهز کند تل آویو در وضعیت پیچیده‌ای در قبال مسکو قرار گرفت.

بر اساس گزارش این روزنامه تل آویو برای جلوگیری از درگیری با آمریکا و اوکراین در این قضیه مجموعه‌ای از اقدامات را از تابستان گذشته آغاز کرد و موفق شد موضوع را از دستور کار خارج کند و مقامات کی‌یف از این موضع ابراز ناامیدی کردند.

یدیعوت آحارانوت در ادامه گفته که دولت بایدن و مسئولان کنگره آمریکا نیاز تل آویو به این سامانه در برابر سوریه و مقاومت فلسطین را درک کرده اند و از این رژیم به دلیل امتناع از مجهز کردن کی‌یف به سامانه گنبد آهنین عصبانی نیستند.

شایان ذکر است که سامانه گنبد آهنین در سرزمین های اشغالی قرار دارد، اما پروژه‌ای مشترک با پنتاگون آمریکا است و توافق میان تل آویو و واشنگتن اجازه نمی‌دهد که این سامانه بدون موافقت طرفین به کشور ثالثی فروخته شود.

کشور‌های غربی و ناتو با فضا سازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود را در شرق اروپا افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تاکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی