رشد 54 درصدی بودجه وزارت میراث فرهنگی در سال 1401


رشد 54 درصدی بودجه وزارت میراث فرهنگی در سال 1401

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از وزارت میراث فرهنگی، در لایحه بودجه 1401 بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشد 54 درصدی نسبت به سال قبل دارد. بر اساس این افزایش بودجه وزارتخانه از یک هزار و 394 میلیارد و 322 میلیون و 400 هزار تومان به 2 هزار و 147 میلیارد و 251 میلیون تومان رسید.  در این لایحه برای صیانت از میراث فرهنگی جمهوری اسلامی...

در لایحه #بودجه ۱۴۰۱ که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رشد ۵۴ درصدی به ۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از وزارت میراث فرهنگی، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل دارد. بر اساس این افزایش بودجه وزارتخانه از یک هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان رسید.

در این لایحه برای صیانت از میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یک هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان، برای سیاست گذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری ۶۵۶ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان همچنین برای حمایت از ارتقا و توسعه صنایع دستی ۲۱۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر بودجه سالانه وزارت، همچنین در ردیف ۶۸ اعتبارات متمرکز درآمد-هزینه در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) نیز مبلغ ۹ میلیارد تومان به توسعه و گسترش فعالیت های ایرانگردی و جهانگردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲ و ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی)، در ردیف ۱۲ اعتبارات ردیف های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲ میلیارد تومان به کمک و ارائه حمایت مالی به تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه و احیا و در ردیف ۵۴ اعتبارات ردیف های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای آزادسازی حریم مجموعه تاریخی فرهنگی هگمتانه اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته