احتمال تمدید دوره نخست وزیری الکاظمی به شرط پایبندی به برنامه دولتی صدر


یک منبع آگاه از دیدار نخست وزیر عراق و مقتدی صدر در نجف احتمال داد که دوره نخست وزیری مصطفی الکاظمی به شرط پایبندی وی به برنامه دولتی تمدید شود.

احتمال تمدید دوره نخست وزیری الکاظمی به شرط پایبندی به برنامه دولتی صدر

به گزارش شفاف، یک منبع آگاه به خبرگزاری شفق نیوز گفت: تعیین نامزد نخست وزیری عراق به دست فراکسیون اکثریت یا فراکسیونی است که می‌تواند نامزد خود را با توافق دو سوم نمایندگان پارلمان برای رای گیری تصویب کند.

این منبع اعلام کرد، نشستی که میان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در الحنانه، مقر اقامت مقتدی صدر در نجف برگزار شد به درخواست الکاظمی بود. در این نشست درباره مسائل سیاسی و مکانیزم خروج از بن‌بست سیاسی و تشکیل دولت ملی اصلاح گرا به نفع شهروندان که به برنامه دولتی که فراکسیون اکثریت آن را اعلام کند پایبند باشد، صحبت شد.

این منبع اعلام کرد احتمالا در صورت پایبندی الکاظمی به برنامه دولتی مجدد دوره نخست وزیری وی تمدید شود.

عارف الحمامی، نماینده ائتلاف دولت قانون نیز احتمال داد که در نشست الکاظمی و مقتدی صدر درباره قانع کردن صدر برای بازگشت به توافق و مذاکرات با گروه‌های سیاسی صحبت شده باشد.

وی اعلام کرد، احتمالاً الکاظمی از صدر خواسته که به مذاکرات سیاسی درباره تشکیل دولت برگردد. همچنین احتمالاً الکاظمی خواسته که مطمئن شود مقتدی صدر همچنان از وی برای تصدی مجدد پست نخست وزیری حمایت می‌کند.

الحمامی تاکید کرد، طی روزهای آتی وضعیت سیاسی مشخص‌تر خواهد شد و تغییراتی در مواضع و ائتلاف‌ها ایجاد خواهد شد به ویژه اینکه دیدارها و تماس‌های غیر علنی بین گروه‌های سیاسی وجود دارد.

مقتدی صدر شامگاه دوشنبه با الکاظمی در نجف دیدار کرد.

همچنین نخست‌وزیر عراق در زیارت مرقد امام علی (ع) در نجف گفت، عراق در شرایط پیچیده به سر می‌برد و کسانی هستند که برای ایجاد فتنه طایفه‌ای تلاش می‌کنند.

او اشاره کرد: بحران‌هایی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای ما را احاطه کرده‌اند و عراق مشکلات عدیده‌ای دارد.کسانی هستند که می‌خواهند مردم را ناامید کنند و بین آنها فتنه به پا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟