بالندگی کشور، نتیجه مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران است


بالندگی کشور، نتیجه مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران است

شیراز – ایرنا- سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در آیین افتتاح بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در شهرستان نی ریز فارس، توسعه زیرساخت‌های ملی و بالندگی کشور را نتیجه مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران توصیف کرد.

به گزارش ایرنا ، عارف نوروزی سه شنبه در این آیین با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیستی از بیمارستان های موردنیاز در مناطق مختلف کشور را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار داد افزود: از موارد مطرح شده، مشارکت در ساخت ۱۴ بیمارستان، شامل دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۱ استان کشور به تایید رسید که بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، دوازدهمین بیمارستان از این مجموعه است که به بهره برداری رسیده است.
وی با قدردانی از تلاش های مسوولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه بهداشت و درمان نی ریز و مسوولان محلی برای بهره برداری از این خدمت جدید، نسبت به تامین مبلغ چهار میلیارد تومان دیگر برای کمک به تجهیز این بیمارستان، اعلام آمادگی کرد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: هفت هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال های اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی و زیرساختی برای ایجاد هشت طرح بنگاه محور، هشت طرح اشتغال محور، ۱۵طرح تسهیلات محور، ۲ طرح کارگاهی و اجرای ۹۲۸ پروژه عمرانی و زیربنایی صرف شده و هم اکنون نیز ۵۰۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در دست اجراست که در این اقدام تلاش شده تا در کنار توسعه زیرساخت ها، مساله اشتغالزایی نیز ساماندهی شود.
نوروزی افزود: مردم ایران در استان های مختلف کشور، با اقتدار پای انقلاب ایستاده اند و فداکاری کرده اند و هرچه تلاش کنیم، نمی توانیم قدردان این پایمردی باشیم.
حمیدرضا جشمیدی عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز در این آیین با اشاره به وضعیت سلامت شهرستان نی ریز در سال های پیش از انقلاب اسلامی گفت: اکنون به برکت خون شهدا و تحمل بیش از چهل سال تحریم، با همت جوانان این مرز و بوم و تلاش های جهادی، به موفقیت های بسیاری دست یافته ایم.
او با بیان توانمندی ایران در دستیابی به تکنولوژی تولید واکسن کرونا، گفت: ۵۰میلیون دز واکسن کرونا در بنیاد ملی برکت تاکنون تولید شده است.
در این آیین بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت، با ۱۲۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید.

این پروژه با زیربنای ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما طی دو سال اخیر و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت، کار ساخت این پروژه شتاب بیشتری گرفت.

بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان هزینه برای ساخت پروژه بیمارستان نی ریز صرف شد که بیش از ۸۱ میلیارد تومان آن مربوط به ساخت پروژه و بیش از ۳۶میلیارد تومان نیز مربوط به تجهیز پروژه بوده است،بنیاد برکت با تامین ۳۰ میلیارد تومان، در بهره برداری از این خدمت سهیم بوده است.

نی ریز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت