آمریکا درصدد مشارکت شناورهای بدون سرنشین اسرائیل در عملیاتش در خاورمیانه


یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد، یگان دریایی آمریکا درحال بررسی مشارکت شناورهای بدون سرنشین اسرائیل در عملیاتش در خاورمیانه است.

آمریکا درصدد مشارکت شناورهای بدون سرنشین اسرائیل در عملیاتش در خاورمیانه

به گزارش شفاف، به نقل از یورونیوز، یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد، یگان دریایی آمریکا در حال بررسی مشارکت قایق‌های بدون سرنشین اسرائیل در عملیاتش در خاورمیانه است؛ اقدامی که احتمالا نقش اسرائیل در اقدامات نظامی در منطقه را افزایش می‌دهد.

بحرین که مقر ناوگان پنجم یگان دریایی آمریکا در آنجا است، میزبان نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. این اولین سفر وی بعد از عادی سازی روابط میان دو طرف در سال ۲۰۲۰ است.

مسؤولان آمریکایی اعلام کردند، قرار است اسرائیل بیست و نهمین دولتی باشد که وابسته نظامی در مقر ناوگان مذکور در منامه داشته باشد. این وابسته نظامی احتمالاً با درجه خلبان یا کماندو باشد.

مسؤول آمریکایی مذکور اعلام کرد، هدف این است که خطوط ارتباطی در سطح دوجانبه میان اسرائیل و ناوگان پنجم آمریکا باز بماند. رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی تعیین وابسته نظامی را تایید نکرده است.

دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، برد کوپتر، معاون ناوگان پنجم آمریکا امروز (سه شنبه) با بنت دیدار کرد. بنت به وی اطلاع داد که پیش بینی می‌کند همکاری میان کشورهای منطقه و هم‌پیمان قوی آمریکا بیشتر شود.

این مسؤول اعلام کرد، افسری در ناوگان پنجم آمریکا طی هفته‌های گذشته برای بررسی این مساله از حیفا بازدید کرد.

نوامبر نیروهای امارات، بحرین، اسرائیل و فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا که مقر آن در بحرین است در رزمایش امنیتی در دریای سرخ شرکت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس