رشته المپیکی و مدال آور در سراشیبی سقوط/ آقای وزیر! تا دیر نشده دست به راکت شوید


رشته المپیکی و مدال آور در سراشیبی سقوط/ آقای وزیر! تا دیر نشده دست به راکت شوید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وقتی صدای اعتراض تمام بازیکنان و ملی پوش یک رشته بلند می‌شود و از شرایط و وضع موجود گلایه دارند، مشخص است که یک جای کار می‌لنگد و توجهات آنچنان...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وقتی صدای اعتراض تمام بازیکنان و ملی پوش یک رشته بلند می‌شود و از شرایط و وضع موجود گلایه دارند، مشخص است که یک جای کار می‌لنگد و توجهات آنچنان که باید و شاید نبوده است. تنیس روی میز یکی از همان رشته هایی است که در دو سال گذشته وضعیت خوبی را سپری نکرده و عقبگرد آن بیشتر بوده است.

آنچه مشخص است اینکه تنیس روی میز پس از یک دوره طلایی که داشت و توانست مدال بازی‌های آسیایی، صعود به دسته یک جهانی و مدال جوانان در آسیا را کسب کند، عملا در خواب زمستانی فرو رفت و همه چیز به حال خود رها و روز مرگی در فدراسیون حاکم شد. مدت هاست که دیگر خبری از اردوها نیست و استعدادهایی مانند امین احمدیان، هدایی، آریا امیری، امیر رضا عباسی و ... مشخص نیست که در کجا و چه شرایطی دارند.

سال گذشته نیز بازیکنان و پیشکسوتان اعتراض های زیادی را انجام دادند به این امید که شرایط تغییر کند، اما اتفاقی نیفتاد و بدتر شد که بهتر نشد. به تازگی نیز ملی پوشان تنیس روی میز از جمله نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و حمیدرضا طاهرخانی لب به انتقاد گشوده‌اند و از شرایط موجود و بی برنامگی فدراسیون گلایه دارند.

رشته المپیکی و مدال آور در سراشیبی سقوط/ آقای وزیر! تا دیر نشده دست به راکت شوید

عدم اعزام به مسابقات بین المللی مهمترین موضوعی است که به آن پرداخته می‌شود. هرچه بازیکنان از مسابقات دور باشند، رنکینگ شان افت می‌‌کند و این نمی‌تواند برای تنیس روی میز ایران در مسابقات مهم مانند قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی خوب باشد.

در همین زمینه نوشاد عالمیان گفته است: «آنقدر از مسابقات دور بوده ایم که هرکسی ما را می‌بیند، سراغ مان را می‌گیرد. واقعیت این است که در پروتورهای بین المللی بازی نمی‌کنیم. 6، 7 مسابقه برگزار شده، اما ما حضور نداشتیم. الان هرکسی ما را می‌بیند، می‌گوید که چرا در مسابقات نیستید و کجایید. همه اطلاع دارند که مدالِ بازی های آسیایی یعنی مدال جهانی. باید این حضور مان در مسابقات بین المللی اولویت قرار داده شود.»

اینکه وضعیت اقتصادی خوب نیست امری کاملا روشن است، اما در این وضعیت باید ورزش کشور را تعطیل کرد؟ اگر فدراسیونی فقط چشم خود را به بودجه وزارت ورزش بدوزد و تلاشی برای جذب اسپانسر نداشته باشد، قطعا ره به جایی نمی‌برد و همین وضعیتی پیش می‌آید که در تنیس روی میز وجود دارد. مسابقاتی که یک به یک می گذرند، دریغ از حضور بازیکنان کشورمان.

علاوه بر این در مورد مسائل فنی نیز انتقادهای زیادی به فدراسیون وجود دارد و برخی عنوان می‌کنند، تصمیماتی که گرفته می‌شود، فنی نیست، چون کمیته فنی وجود ندارد. با اینکه چرخه انتخابی وجود دارد، اما برای انتخاب بازیکنان همیشه مشکلات زیادی به وجود می‌آید و آیین نامه ها در هر دوره تغییر می‌کند و همین موضوع صدای فریاد بازیکنان را در می‌آورد.

افشین نوروزی، بازیکن با سابقه در این مورد می‌گوید: «پیشنهادم به رئیس فدراسیون این است که افراد فنی بیشتری را در فدراسیون جمع کند. افراد فنی را بیاورد و کمیته فنی تشکیل دهد. باید کار اساسی صورت بگیرد و اینها نظر من است و به هرکسی هم که قرار است بخورد، خودش می‌داند. حرف حساب شاید تلخ باشد، اما حقیقت است.»

رشته المپیکی و مدال آور در سراشیبی سقوط/ آقای وزیر! تا دیر نشده دست به راکت شوید

نکته جالب توجه در این رابطه سکوت سرمربی تیم ملی است. جمیل لطف الله نسبی که از او با عنوان «سرمربی تیم ملی در سفرهای خارجی» یاد می‌شود به دلیل انتقادهایی که از وی شده حاضر به صحبت و پاسخگویی نیست. البته او در گذشته گفته بود چون چرخه انتخابی وجود دارد، عملا کاره ای در انتخاب بازیکنان ملی پوش ندارد.

دبیر سابق فدراسیون: فدراسیون همه چیز را رها کرده است

محمود نظری که در 4 سال اول ریاست علیقارداشی به عنوان دبیر حضور داشت، در مورد شرایط این رشته می‌گوید: هرکسی در تنیس روی میز می‌خواهد رئیس شود، باید تضمین دهد که بازیکنان را به صورت نسبی به مسابقات بین المللی اعزام کند. در تنیس روی میز رنکینگ جهانی بسیار مهم است، اما در سه سال گذشته اعزام ها خیلی محدود بوده است. در 4 سال اول اعزام ها زیاد بود و نسل مستعدی به وجود آمدند، اما الان کجا هستند.

وی ادامه داد: آریا امیری، آرمان حاجی ئی و امیر رضا عباسی که مدال دارد، کجاست؟ باشگاه‌ها و خانواده‌ها تا یک جایی می‌توانند حمایت کنند، بقیه راه با فدراسیون و وظیفه مسئولان آن است و اگر نتواند منابع بیاورد پس به چه دردی می‌خورد؟ حضور در آمریکا چه سودی برای تنیس روی میز کشور داشت. قطعا به جای آمریکا ما می‌توانستیم 5 تور بین المللی برویم و رنکینگ بازیکنان بالا بیاید. در این مدت صدای همه بازیکنان درآمده و فدراسیون هم نمی‌تواند کاری انجام دهد و همه چیز را رها کرده است.

به گزارش فارس، شرایط تنیس روی میز خوب نبوده و این بر هیچ کس پوشیده نیست، اما چرا توجهی به آن نمی‌شود؟ چند ماه دیگر بازی‌های آسیایی را داریم، اما وضعیت برای این رقابت مهم مناسب نیست و وزارت ورزش حتما باید فکر اساسی برای این رشته المپیکی و مدال آور باشد. حمید سجادی که در بدو انتخابش به عنوان وزیر در فدراسیون تنیس روی میز حضور یافت، حالا هم نگاه جدی او به این رشته به شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی