شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد 400 شغل ایجاد کردند


شرکت های دانش بنیان  کهگیلویه و بویراحمد 400 شغل ایجاد کردند

گچساران - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت های دانش بنیان این استان از سال 1396 تاکنون 400 شغل ایجاد کرده اند.

سید شمس الدین هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افرادی که در شرکت های دانش بنیان مشغول بکار می شوند از نخبگان و دانش آموختگان مقاطع تحصیلی بالای دانشگاهی هستند اظهار داشت: دستاوردهای این شرکت ها در استان ارزنده بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد هر فرصت شغلی در شرکت های دانش بنیان به ۲۰درصد حوزه صنعت سرمایه گذاری نیاز دارد تاکید کرد: حمایت از کسب و کارهای فن آورانه نقش مهمی در توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد دارد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان استان نسبت به سال ۱۳۹۷ به ۶ برابر افزایش یافته است.

هاشمی با یادآوری اینکه واحدهای فن آورانه با ضدعفونی مراکز درمانی با استفاده از پهباد در اوج دوران بحران کرونا نقش مهمی در کنترل این ویروس داشته اند،بیان کرد: افزایش فرهنگ استقبال از کسب و کارهای مبتنی بر دانش مهمترین دستاورد چهار سال فعالیت پارک علم و فن آوری استان بوده است.

وی عنوان کرد: در حالی که تعداد دانشجویان شرکت کننده در کارگاه های آموزشی کسب و کارهای مبتنی بر دانش استان در سال ۱۳۹۷ به زحمت به ۱۰ نفر می رسید اما اکنون ۱۰۰ نفر در این دوره های آموزشی شرکت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت پراکنش مناسب امکانات در مناطق مختلف استان افزود: هم اکنون در سه شهرستان بویراحمد،گچساران و کهگیلویه مراکز رشد فعالیت دارد که این امر نقش مهمی در جذب نخبگان دارد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار مترمربع فضا در اختیار پارک علم و فناوری استان است، از مسولان خواست تا در برطرف کردن مشکلات زیرساختی پارک علم و فن آوری استان را حمایت بیشتری کنند.

رییس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سوله ۶۰ هزار متر مربعی استانداری به پارک علم و فن آوری استان اختصاص یافته اما یک سوم از این فضا در اختیار استانداری برای نگهداری از تجهیزات اسقاطی است.

هاشمی تصریح کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز پارک علم وفن آوری استان در سوله استانداری اختصاص یافته از مسوولان خواست تا این مکان را به طور کامل در اختیار پارک علم وفن آوری کهگیلویه و بویراحمد قرار دهند.

استان کهگیلویه و بویراحمد سال ۱۳۹۷ صاحب پارک علم و فنآوری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...