چرا سونوگرافی قبل از تولد ضروری است؟


چرا سونوگرافی قبل از تولد ضروری است؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک سونوگرافی معمول قبل از تولد در سه ماهه دوم می تواند علائم اولیه اختلال اوتیسم را شناسایی کند.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از مهر ؛ ساینس دیلی، محققان داده‌های صدها سونوگرافی قبل از تولد را از نظرسنجی آناتومی جنین که در اواسط بارداری انجام شده بود، بررسی کردند. آنها ناهنجاری‌هایی را در قلب، کلیه‌ها و سر ۳۰ درصد از جنین‌هایی که بعداً به بیماری اوتیسم مبتلا شدند، یافتند، نرخی که سه برابر بیشتر از جنین‌های معمولی در حال رشد از جمعیت عمومی و دو برابر بیشتر از خواهر و برادرهای در حال رشد آنها بود.

ناهنجاری‌ها در دختران بیشتر از پسران تشخیص داده شد و شدت ناهنجاری‌ها نیز با شدت بعدی بیماری اوتیسم مرتبط بود.

محققان می‌گویند: «پزشکان می‌توانند از این نشانه‌ها که در طی یک سونوگرافی معمول قابل تشخیص است، برای ارزیابی احتمال تولد کودک مبتلا به اوتیسم استفاده کنند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که اختلال اوتیسم که با ناهنجاری‌های سایر ارگان‌ها شروع می‌شود می‌تواند در رحم تشخیص داده شود.»

مطالعه قبلی محققان نشان داد که تشخیص و درمان زودهنگام اوتیسم، توانایی اجتماعی را تا سه برابر افزایش می‌دهد. تشخیص قبل از تولد می‌تواند به معنای یک دوره درمانی از بدو تولد به جای انتظار تا سن ۲ یا ۳ سالگی یا حتی بعد از آن باشد.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا