هر آنچه باید در مورد انواع بیلبوردهای تبلیغاتی بدانید


امروزه برای موفقیت در کسب وکار باید از روش‌های بازاریابی متنوع و جدید استفاده کرد. اگر می‌خواهید کسب و کارتان شناخته شود و به قول معروف بازارتان سکه شود باید تبلیغات کنید. راه‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد اما باید روشی...

امروزه برای موفقیت در کسب وکار باید از روش‌های بازاریابی متنوع و جدید استفاده کرد. اگر می‌خواهید کسب و کارتان شناخته شود و به قول معروف بازارتان سکه شود باید تبلیغات کنید. راه‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد اما باید روشی تاثیرگذار را انتخاب کنید. یکی از روش‌های موفق بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر است. علت موفقیت این روش این است که مخاطبان بیشتری تبلیغ را می‌بینند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در مورد بیلبورد تبلیغاتی بدانید را توضیح خواهیم داد.

هر آنچه باید در مورد انواع بیلبوردهای تبلیغاتی بدانید

بیلبورد چیست؟

بیلبوردها را همه دیده‌اند! بیلبوردها همان تابلوهای تبلیغاتی هستند که در کنار خیابان‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌ها نصب می‌شوند. محتوای این بیلبوردها در میزان جلب توجه عابران و رانندگان موثر است. تصاویر و پیام‌های بیلبوردها در حافظه تصویری افراد ثبت شده و هنگام خرید یا نیاز داشتن به خدماتی خاص برایشان یادآور می‌شود. پس اگر قصد دارید از بیلبوردهای تبلیغاتی برای حرفه و کسب و کار خود استفاده کنید به خاطر داشته باشید که محتوای بیلبورد بسیار مهم است. استفاده از کلمات کوتاه و آهنگین، تصاویر جذاب، تصاویر با رنگ‌هایی زنده و... مخاطب را بیشتر جذب می‌کند. در واقع محتوای بیلبورد باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان در حد چند ثانیه بیشترین تاثیر را داشته باشد، زیرا رانندگان یا سرنشینان خودرو فقط چند ثانیه فرصت دیدن بیلبورد را دارند.

انواع بنر تبلیغاتی

اگر قصد نصب بیلبورد در تهران ( https://irannovin.net/billboard/ ) دارید مطمئناً باید با انواع بنر تبلیغاتی آشنا شوید. بیلبوردها با توجه به شکل ظاهری دارای انواع مختلف به شرح زیر هستند:


بیلبوردهای سه بعدی

برای نصب این بیلبوردها باید فضای مناسب و کافی وجود داشته باشد. هزینه طراحی و نصب آن‌ها نسبت به بیلبوردهای معمولی بیشتر است. در ساخت این بیلبوردها از روش پرسپکتیو استفاده می‌شود.

بیلبوردهای فرمیک

پایه‌های بیضی شکل دارند و محتوای چاپ شده آن‌ها ساده و معمولی است.

بیلبوردهای چرخان

همانطور که از نام این مدل پیداست بیلبورد در حال حرکت و چرخش است. یک پایه را فرض کنید که سه بیلبورد به صورت مثلثی به هم متصل شده‌اند. در قسمت پایه یک موتور قرار داده می‌شود تا چرخش را ایجاد کند. در هر چرخش یکی از بیلبوردها نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که محتوای هر سه بیلبورد متفاوت است.

بیلبوردهای معمولی

این نوع از بیلبورد در کشور ما بسیار استفاده می‌شود. معمولا یک عکس با دو یا سه کلمه و اندازه بیلبورد 12 متر است.

بیلبوردهای اسکرول

چند تبلیغ پشت سرهم چاپ شده و خروجی به صورت رول شده روی پایه نصب می‌شود. یک موتور وجود دارد که در هر چند دقیقه یک تبلیغ را نمایش می‌دهد.

بیلبوردهای دیجیتالی

بیلبوردهای دیجیتالی را می‌توان در اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری مشاهده کرد. در هر چند دقیقه یک محتوا به صفحه اضافه می‌شود. درست مانند تکه‌های یک پازل که در حال چیده شدن هستند و در نهایت کل پازل تکمیل می‌شود. این مدل در سه نوع ساکن، متحرک و چرخدار وجود دارد.

بیلبوردهای خلاقانه

از نامگذاری این مدل مشخص است که یک بیلبورد خاص است. معمولا محتوای این بیلبوردها خاص هستند یعنی محتوایی هنری و خلاقانه دارند که بتوانند بیشترین ماندگاری را داشته باشند.

بیلبورد حروف برجسته

در این مدل روی اسکلت فلزی بیلبورد از کامپوزیت استفاده می‌شود. روی کامپوزیت حروف برجسته نظیر چلنیوم، نئون، وکیوم تعبیه می‌شود.

بیلبورد فلکسی فیس

محتوای این نوع بیلبورد روی فلکس چاپ می‌شود. از مهتابی یا لامپ‌های اس ام دی برای ایجاد نور در شب استفاده می‌شود.

بیلبورد مگابورد

اندازه این بیلبورد 72 متر و به صورت چند وجهی است.

سایز استاندارد بیلبورد تبلیغاتی

هر آنچه باید در مورد انواع بیلبوردهای تبلیغاتی بدانید

بیلبوردها دارای یک سایز استاندارد و رایج به شرح زیر هستند:

مربعی: 250*250 مربع کوچک: 200*200 بنر: 60*468 تابلو: 90*728 مستطیل درون خطی: 250*300 مستطیل بزرگ: 280*336 آسمان خراش: 600*120 آسمان خراش گسترده: 600*160 آگهی نیم صفحه: 600*300 تابلوی بزرگ: 90*970

قرار دادن کال تو اکشن (CTA)

کال تو اکشن در واقع عملی است که شما مخاطب را به انجام کاری تشویق می‌کنید. کال تو اکشن را با نام‌هایی چون فراخونی، دعوت به اقدام یا درخواست بازخورد نیز می‌شنوید. قرار دادن کال تو اکشن در محل مناسب خود می‌تواند در افزایش مشتریان تاثیر گذار باشد. بیلبوردها نیز می‌توانند یک محل برای قراردادن کال تواکشن باشند. در واقع شما با یک جمله یا یک کلمه کاربر را به عملی مانند خرید، ثبت نام یا عضویت یا حتی تماس تشویق کنید.

محل قرارگیری بنرها

بیلبوردهای تبلیغاتی در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد نصب می‌شوند. محل‌هایی از قبیل ترمینال‌ها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌ها، فرودگاه، راه آهن و... از مکان‌های رایج نصب بیلبورد تبلیغاتی هستند. برای نصب بیلبورد در تهران، در انتخاب محل نصب بیلبورد باید به موارد زیر دقت نمایید:

جمعیت

قبل از انتخاب محل قرارگیری بنرها ابتدا باید جامعه مورد هدف خود را مشخص کنید. مشخص کردن جامعه هدف بسیار مهم است زیرا در انتخاب محل قرارگیری بیلبورد بسیار تاثیرگذار است. اگر بیلبورد در معرض دید جامعه هدف شما نباشد تاثیری در معرفی و تبلیغ شما نخواهد داشت. مخاطبان خود را از نظر سن، جنیست، میزان تحصیلات، سطح درآمد و... بررسی کنید تا محل بیشترین تردد آنها برایتان مشخص شود.

ترافیک

قطعا هدف شما از نصب بیلبورد تبلیغاتی این است که پیام شما هرچند در مدت زمان کوتاه نظر مخاطب را جلب کند. مکان‌های شلوغ که ترافیک بالایی دارند این امکان را فراهم می‌کنند تا نظر مخاطب به بیلبورد جلب شود. در واقع در مدت زمان انتظار در ترافیک، مخاطب می‌تواند بیلبورد را مشاهده و در خاطرش ثبت کند.

میدان دید

بیلبوردها باید در مکان درستی نصب شوند. اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح بیان کنیم باید گفت محلی را انتخاب کنید که دقیقا در زاویه دید مخاطب باشد. با جهت ترافیک همسو باشد. در ارتفاعی قرارگیرد که سرنشین از داخل خودرو به راحتی بتواند محتوای بیلبورد را مشاهده کند. توجه داشته باشید که درختان و موانع دیگر مانع دیده شدن بیلبورد نباشند.

نوع کاربری محل نصب بیلبورد

اگر محل نصب بیلبورد تبلیغاتی در مناطق تجاری باشد افراد متفاوتی اعم از کارکنان شرکت‌های مختلف و مشتریان تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد. اگر بیلبورد در منطقه مسکونی نصب شود بیشتر افراد ساکن آن منطقه بیلبورد را دیده و تعداد محدودتر می‌شود.

نزدیکی بیلبورد به محل کار شما

اگر قصد جذب مشتریان محلی را دارید باید بیلبورد در همان منطقه شرکت نصب شود. اگر می‌خواهید مشتریان جدید و از مناطق دیگر داشته باشید می‌توانید در تمام سطح شهر یا مناطق موردنظر خود بیلبورد را نصب کنید.

نوع طراحی (وکتور،رستر یا متحرک)

اگر در حوزه بیلبوردهای تبلیغاتی اصطلاحاتی مانند وکتور، رستر یا متحرک شنیده‌اید باید بدانید که این اصطلاحات مربوط به نوع طراحی است. وکتور یا تصویر وکتور (برداری) نوعی از تصاویر است که اشکال را بر اساس معادلات ریاضی تشکیل می‌دهند. خطوط منحنی و نقاط هنگام بزرگ نمایی و کوچک نمایی این تصایر همیشه صاف هستند. اندازه حجم فایل‌های وکتور نسبت به رستر کمتر است. تصاویر رستر فرمت پیش فرض در عکاسی و گرافیک هستند. به رستر تصاویر بیت مپ هم گفته می‌شود. تصاویر رستر از پیکسل‌ها ساخته می‌شوند. بسیاری از افکت‌ها با تصاویر رستر سازگاری دارند. تصاویر رستر برای پیاده سازی سایه روشن‌ها و افکت‌ها بسیار مناسب هستند.

ایده‌ های تبلیغاتی بنرها

ایده در طراحی بنرهای تبلیغاتی بسیار مهم است. گاهی یک ایده در تبلیغات سبب می‌شود ره صد ساله را یک شبه بروید. ایده‌های تبلیغاتی بنرها اغلب توسط کارشناسان طراحی شرکت ارائه می‌شود. شما به عنوان مالک یک شغل یا حرفه باید به طور کامل ویژگی‌های محصول یا خدمت خود را برای کارشناس شرح دهید. هرچه توضیحات شما کامل‌تر باشد بنر جذاب‌تری تولیدی می‌شود. بیلبوردی که با یک یا چند کلمه و حتی یک عکس به تنهایی می‌تواند معرفی کاملی از شما داشته باشد. در این مرحله اگر خودتان نیز ایده‌ای دارید حتما برای کارشناس طراحی بیلبورد توضیح دهید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که کار را به کاردان بسپارید. بسیاری از افراد با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ آشنایی دارند اما همه آن‌ها نمی‌توانند عکس‌های زیبایی را ادیت و طراحی کنند.

کانون ایران نوین؛ بزرگترین برند تبلیغاتی ایران

استفاده از بیلبورد در تبلیغات بسیار موثر است زیرا تصاویر در حافظه تصویری افراد به خوبی ثبت می‌شود. یک بیلبورد برای اینکه شما را به هدفتان نزدیک کند باید توسط یک متخصص در حوزه طراحی بیلبورد تولید شود. شرکت‌های تبلیغاتی و متخصصان این حوزه تمامی موارد از قبیل نوع طراحی بیلبورد، محل نصب بیلبورد، اندازه و... را در نظر می‌گیرند. شرکت ایران نوین به عنوان بزرگترین برند تبلیغاتی یکی از متخصصین، با سابقه درخشان در حوزه تبلیغات است. شما می‌توانید برای سفارش و اجاره بیلبورد تبلیغاتی به سایت ایران نوین مراجعه کنید. کانون ایران نوین به عنوان آژانس تبلیغاتی 360 درجه بهترین انتخاب شما برای نصب بیلبورد در تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی