انتقاد مدیر یک سینما از بی‌عدالتی جشنواره فجر در واگذاری فیلم‌ها میان استان‌ها


انتقاد مدیر یک سینما از بی‌عدالتی جشنواره فجر در واگذاری فیلم‌ها میان استان‌ها

مدیر پردیس سینمایی برفی مشهد با انتقاد از ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: ای‌کاش با در نظر گرفتن جمعیت شهرها عدالت میان سینماها برای اکران تمام فیلم‌ها فراهم می‌شد.

ناصر روئین‌تن در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: متأسفانه فقط سه سینمای شهر مشهد سهمیه رایگان اکران فیلم‌های جشنواره را دارا بودند که این موضوع باعث شد سینماهای دیگر نتوانند تمام فیلم‌ها را اکران کنند و ما در پردیس سینمایی برفی توانستیم فقط ۸ فیلم را اکران کنیم‌. ای کاش که ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در تهران عدالت را اجرا می‌کرد. به نظرم مساوات و تقسیم فیلم بین تمام مراکز استان‌ها عدالت نبود، بلکه عدالت این بود که بر اساس جمعیت و استقبال مردم هر شهر، تعداد فیلم‌ها و سینماهای اکران‌کننده بیشتر می‌شد.

وی افزود: در شهر مشهد با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت سه سینما سهمیه داشتند و شهرهایی که جمعیت کمی داشتند نیز سه سینمای آن دارای سهمیه بودند. با توجه به این شرایط طبیعتاً چون در مشهد سینما هویزه و آفریقا دارای ظرفیت بیشتری بودند و برای حضور اهالی رسانه و هنرمندان مناسبت‌تر بودند، آن‌ها انتخاب شدند.

مدیر پردیس سینمایی برفی در رابطه با استقبال مردم از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و تماشای آن در این سینما، بیان کرد: اگر شهر مشهد را به دو قسمت تقسیم کنیم، تقریباً تمام سینماها در ضلع جنوبی مشهد قرار دارند و در ضلع شمالی به غیر از سینما سیمرغ که در منطقه قاسم‌آباد است، سینما وجود ندارد. به همین دلیل وجود پردیس سینمایی برفی در این منطقه خود به خود باعث می‌شود که استقبال خوبی از آن صورت بگیرد. خوشبختانه افتتاح این سینما با برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان شد و این جشنواره باعث شد که سینما هم بیشتر معرفی شود و تمام فیلم‌ها در روز اول فروخته شد.

روئین‌تن ادامه داد: خوشبختانه از روزی که پردیس سینمایی برفی افتتاح شد با استقبال خوبی روبه‌رو شد. یکی از دلایل این استقبال مرکزیت آن است که در میدان جانباز واقع شده است. از نکات دیگر نیز می‌توان به تعدد سالن‌ها طراحی متفاوت و چیدمان صندلی با فاصله و بزرگتر بودن آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست