ماجرای جنجالی آنباکسینگ آیفون در فضای مجازی + فیلم


در شبکه‌های اجتماعی داستان آنباکس یک دستگاه آیفون خیلی داغ شده.ظاهرا پسری آیفونی را به دختری هدیه می‌دهد و ویدئوی جعبه‌گشایی آیفون در همان فروشگاه نشان می‌دهد. چه شده که جامعه ما چنین سطحی و رادیکال در دام تجمل گرفتار شده.

در شبکه‌های اجتماعی داستان آنباکس یک دستگاه آیفون خیلی داغ شده. ظاهرا پسری آیفونی را به دختری هدیه می‌دهد و ویدئوی جعبه‌گشایی آیفون در همان فروشگاه نشان می‌دهد که پسر، چهره‌ای بسیار غمگین و مضطرب، ظاهرا به خاطر قیمت بالای هدیه و شاید اجبار دختر برای خرید چنین هدیه‌ای دارد(تکه عکس بالا)، باز در ویدئوی دیگری هدیه شدن یک آی‌فون دیگر را می‌بینیم.

ماجرای جنجالی آنباکسینگ آیفون در فضای مجازی + فیلم

چه شده که جامعه ما چنین سطحی و رادیکال در دام تجمل گرفتار شده. در جامعه به شدت طبقاتی شده، چرا همه دوست دارند از نظر ظاهر هم شده جز دو سه صدک اقتصادی بالا شوند. جای افتخار به دانش و خانواده پاک، الان همه به دنبال یافتن راه‌های میانبر برای رسیدن به معجزه اقتصادی هستند. حالا این راه هر چه می‌خواهد باشد: بیت کوین، قمار آنلاین، بنجل و فیک فروشی، جدال بر سر ارثیه، رانت و اتصال به منابع قدرت، جستن همسر با مکنت زیاد، به اجرا گذاشتن مهریه‌.

دیگر گویا کارگر زبده، زیستن با قلم زدن، طب داخلی، آموزگاری و استادی چیزهای قابل تکیه‌ای نیستند. هراس‌انگیزتر از وضعیت اقتصادی و فساد و جامعه طبقاتی، حک شدن این انگاره در ذهن‌هاست که بایستی از باتلاق با به زیر کشیدن ده‌ها نفر مثل خودمان خلاص شویم.

در این مورد خاص هم نیک می‌دانید که عشق با پول قابل خریداری نیست. کسی را که با پول در کنار شما مانده، با تطمیع مالی بیشتر شخص دیگری، تنهایتان می‌گذارد...اما در مورد گجت‌پرستی: بله! آی‌دیوایس‌ها گجت‌های عالی‌ای هستند. اما تفاخر به گجت و یا حسرت آن را داشتن، به نظرم احمقانه است. اگر داشتید و خریدش منطقی بود، گوشی پرچم‌دار بخرید والا با میان‌رده‌ها هم نود درصد کار همان پرچم‌دارها را می‌شود انجام داد.

ذهن مصرف‌گرا در توده‌ها مشوق حفظ چرخه بدخیم بی‌ارزشی ذهن و اصالت سرمایه می‌شود. با دست خودمان، خودمان را کم‌ارزش نکنیم!

منبع: برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !