63 مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد


63 مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

کاشان - ایرنا - معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت 63 مورد جدید به 63 هزار و 871 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۴ بیمار با سن ۶ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و هفت نفر با سن ۵۲ تا ۹۳ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اکنون ۲۸۹ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۳ بیمار در کاشان و ۶۶ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۳۶ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

این مسوول، شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۳ نفر اعلام و اضافه کرد: ۳۶ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.
وی با اشاره به مراجعه ۴۲ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۸۶۶ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته دلاوری، ۳۲۹ هزار و ۲۸۲ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۹ هزار و ۹۰۲ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۸۵ و ۱۷ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست، ۷۷ و هشت صدم درصد نوبت دوم و ۲۸ و ۹ صدم درصد نیز واکسن نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

وی از فوت یک مرد ۸۵ ساله مبتلا به کرونا در مرکز درمانی شهرستان کاشان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز است.
جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان