شکارچیان گوزن در پارک ملی پابند مازندران دستگیر شدند


شکارچیان گوزن در پارک ملی پابند مازندران دستگیر شدند

ساری - ایرنا - فرمانده انتظامی نکا از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز گوزن در منطقه شکارممنوع پارک ملی «پابند» واقع در این شهرستان خبر داد و گفت که از متخلفان لاشه دو راس «شوکا» کشف و ضبط شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مازندران ، سرهنگ قاسم عزیزی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی زارم رود در شهرستان نکا حین گشت زنی در مسیر روستای چناربن و سیدخیل به تردد دو خودرو در منطقه جنگلی مشکوک شدند و پس از بازرسی از آنها با هماهنگی قضائی ، لاشه دو راس شوکا و دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.

وی با اعلام این که خودروهای شکارچیان توقیف و روانه پارکینگ شد ، افزود : دو شکارچی غیرمجاز دستگیر شده هم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عزیزی از مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را بلافاصله با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

پارک ملی پابند در شرق مازندران و در جنوب شهرستان های نکا و بهشهر و همجوار با استان سمنان واقع است. این پارک محل رویش گونه های منحصر به فرد گیاهی، علفی، بوته ای و گونه های جانوری شاخص است . پارک ملی پابند که ۷۲ هزار هکتار وسعت دارد در سال ۱۳۸۶ با پیشنهاد سازمان محیط زیست به دو بخش «محدوده جدید» و «منطقه شکار ممنوع» تقسیم شد. مساحت محدوده جدید پارک ملی پابند ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و مساحت منطقه شکار ممنوع هم ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان