توافق عربستان و هند برای گسترش روابط دفاعی دوجانبه


توافق عربستان و هند برای گسترش روابط دفاعی دوجانبه

ریاض و دهلی نو روابط دفاعی خود را در پی دیدار فرمانده نیرو‌های زمینی عربستان و رئیس ستاد مشترک ارتش هند گسترش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع هند، سفر سه روزه و تاریخی فهد بن عبدالله محمد آل مطیر به دهلی نو را که نخستین سفر یکی از فرماندهان نیروی زمینی سعودی محسوب می‌شود، بیانگر گسترش همکاری‌های دفاعی بین دوکشور دانست.

رئیس ستاد مشترک ارتش هند نیز ۱۴ ماه قبل به عربستان سعودی سفر کرده بود. «پرینت» روزنامه دیجیتال هند، این سفر مقام نظامی سعودی به دهلی را گامی دیگر در تحولات اخیر در روابط دوجانبه با عربستان دانست؛ کشوری که به طور سنتی با پاکستان روابط نزدیک دارد.

این روزنامه هند افزود شکاف بین عربستان سعودی و پاکستان در اوت ۲۰۲۰ به علت موضع گیری سعودی‌ها در خصوص کشمیر ظاهر شد.

سفر ژنرال سعودی همچنین تقریبا یک هفته بعد از سفر وزیر کشور عربستان به پاکستان صورت می‌گیرد که هدف آن احتمالا تلاش برای کسب حمایت نظامی و دیپلماتیک پاکستان در جنگ سعودی‌ها علیه نیرو‌های انصارالله در یمن بوده است.

روز سه شنبه سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در عربستان است، نگرانی عمیق خود را از آزار و اذیت مسلمانان در هند و همچنین بحث ممنوعیت حجاب در مدارس ایالت جنوبی کارناتاکا، اعلام کرد.

در سه ماهه اول ۲۰۲۱، هند دومین شریک تجاری عربستان سعودی بود. طبق گزارش دولت هند، روابط با عربستان بر اساس منافع مشترک از جمله مقابله با تروریسم توسعه اقتصادی و مقابله با تغییرات آب و هوایی است. وزارت دفاع هند اعلام کرد دیپلماسی دفاعی یکی از اصول عمده رابطه کلی با عربستان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول