چرا در سویه‌های پیشین کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شدند؟/ توضیحات دکتر طبرسی


چرا در سویه‌های پیشین کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شدند؟/ توضیحات دکتر طبرسی

مهر نوشت: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرهای کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیرصعودی مبتلایان در پیک اومیکرون قرار داد.

پیام طبرسی، با اشاره به اینکه امیکرون در مقایسه با سایر سویه های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می‌کند اظهار کرد: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت‌های ابتلای کودکان به اومیکرون است.

وی افزود: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از علت‌هایی است که کودکان در سویه های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه به شایع‌ترین نشانه‌های اومیکرون اشاره کرد و افزود: در بیشتر مبتلایان اومیکرون به شکل سرماخوردگی بروز می‌کند، از شایع‌ترین علامت‌های اومیکرون تب، بدن درد، آب ریزش بینی، عطسه، سرفه و سردرد است.

طبرسی تاکید کرد: کرونا جهش یافته اومیکرون در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند با نشانه‌های دیگری نیز بروز کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دوره کمون یا نهفتگی اومیکرون با سایر واریانت های کرونا تفاوت چندانی ندارد اضافه کرد: معمولاً دو تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا نشانه‌های ابتلاء مشخص می‌شود.

وی با درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرها گفت: کشور ما همچنان در سیر بالارونده پیک اومیکرون قرار داد ولی در عین حال تا دو سه هفته آینده افزایش میزان مرگ‌های کرونایی دور از انتظار نیست.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1603594

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان