مانیتور گیمینگ 27 اینچ کولر مستر با نمایشگر مینی LED کوانتوم دات، معرفی شد


مانیتور گیمینگ 27 اینچ کولر مستر با نمایشگر مینی LED کوانتوم دات، معرفی شد

به‌تازگی شرکت Cooler Master در رویداد معرفی محصول Chronos Summit از یک مانیتور گیمینگ 27 اینچ با پنل QHD مینی LED مجهز به فناوری QD رونمایی کرد.

نمایشگر ۲۷ اینچ مانیتور GP27-FQS، مجهز به پنل IPS مینی LED با وضوح QHD است که می‌توان از آن انتظار نمایش تصاویر با رنگ‌های چشمگیر را داشت؛ همچنین این مانیتور برای گیمینگ نیز بهینه شده و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی را ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد این ماینتور با هدف قرار دادن جامعه‌ی گیمرها، در ارائه‌ی متعادلی از هر دو ویژگی محبوب گیمرها؛ یعنی تصاویر روشن و رنگ‌های بی‌شمار، تلاش می‌کند عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد؛ البته نکته‌ی اصلی و جذاب این مانیتور برای کاربران، استفاده از پنل IPS مینی LED با وضوح QHD است که نوید تصاویری با کنتراست عمیق، روشنایی زیاد و رنگ‌های واقعی را می‌دهد.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ کولر مستر با نمایشگر مینی LED کوانتوم دات، معرفی شد

پنل IPS این نمایشگر با زاویه‌ی دید پیشرفته (Advanced Hyper-Viewing Angle یا AHVA) و سرعت بسیار زیاد نر نوسازی‌اش، از یک شرکت سازنده‌ی نمایشگر تایوانی با نام AU Optronics تأمین شده که یک صفحه‌ی 2k QHD با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل است. استفاده از پنل IPS مینی LED در کنار فناوری کوانتوم دات منجر به ارائه‌ی طیف گسترده‌ی رنگی و افزایش جلوه‌های بصری شده است؛ همچنین استفاده از پنل AHVA، می‌تواند نمایشگر را در مقایسه با پنل‌های IPS استاندارد، کمی سریع‌تر کند.

Cooler master در برگه‌ی مشخصات این مانیتور، به جزئیات زیادی در مورد عملکرد رنگ می‌پردازد. گفته می‌شود مانیتور GP27-FQS طیف رنگی گسترده‌ای را ارائه می‌کند که شامل ۱۰۰ درصد از فضای رنگی Adobe RGB، حدود ۹۷ درصد از DCI-P3 و ۸۳ درصد از BT2020 می‌شود. ممکن است این اعداد برای برخی از کاربران معنای چندانی نداشته باشد؛ اما نشان می‌دهند که می‌توان از این مانیتور انتظارات بصری زیادی داشت. این نمایشگر با داشتن گواهی DisplayHDR1000 و نسبت کنتراست ۱٬۰۰۰:۱، از روشنایی بسیار خوبی بهره می‌برد و در حالت استاندارد تا ۶۰۰ نیت و در حالت HDR حدود ۱۰۰ نیت بیشتر روشنایی دارد.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ کولر مستر با نمایشگر مینی LED کوانتوم دات، معرفی شد

نور پس‌زمینه‌ی مینی LED این نمایشگر، ۵۷۶ ناحیه‌ی کاهش نور دارد که تعداد نورهایی که صفحه‌ی نمایش را روشن می‌کنند را نشان می‌دهد. با اینکه ماینتورهای گیمینگ Mini-LED نسبتاً جدید هستند؛ اما به نقل از Tom’s Hardware، این فناوری همچنان در‌ حال توسعه است و ممکن است در سال ۲۰۲۳ شاهد مانیتورهایی با بیش از ۱۵٬۰۰۰ ناحیه‌ی کاهش نور باشیم. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد بسیاری از تولیدکنندگان علاقه‌مند به استفاده از مینی LED در ساخت مانیتورهای خود هستند، تا جایی که Acer آن‌ را آینده‌ی فناوری مانیتورها می‌نامد.

مشخصات مانیتور GP27-FQS با محوریت گیمینگ است که شامل، نرخ نوسازی تا ۱۶۵ هرتز، زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه و پشتیبانی کامل از Adaptive Sync به‌ وسیله‌ی FreeSync Premium، می‌شود؛ همچنین تعداد درگاه‌های موجود در این مانیتور بیش از تعداد استاندارد است. از جمله‌ی این درگاه‌ها، یک درگاه DisplayPort 1.4، دو درگاه HDMI 2.1 و شمار زیادی از درگاه‌های USB را می‌توان نام برد. گفتنی است که این نمایشگر قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش و تنظیم شیب را هم دارد.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ کولر مستر با نمایشگر مینی LED کوانتوم دات، معرفی شد

این مانیتور جدید Cooler Master در جریان جشن سالگرد ۳۰ سالگی این شرکت و در رویداد Chronos Summit، معرفی شده است. بد نیست بدانید که محدودیت‌های مختلفی از شرکت کردن Cooler Master در رویدادهای بزرگی مانند CES 2022 جلوگیر می‌کند.

اگرچه Cooler Master هنوز قیمت مانیتور GP27-FQS را به‌صورت رسمی در وب‌سایت خود اعلام نکرده است؛ اما توییکرز قیمت این مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ را حدود ۷۰۰ دلار عنوان کرده است که با وجود بهره‌مندی از پنل مینی LED، عادلانه و بسیار خوب به‌ نظر می‌رسد؛ البته اگر عملکرد آن خوب باشد، نه‌تنها به دلیل ویژگی‌های خوب این مانیتور، بلکه به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن، در فهرست بهترین مانیتورهای گیمینگ قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)