برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) به میزبانی کانون‌های مساجد


برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) به میزبانی کانون‌های مساجد

همزمان با فرا رسیدن 15 رجب، کانون‌های مساجد گیلان میزبان برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) هستند.

خبرگزاری شبستان_غرب گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: حضرت زینب کبرى (سلام الله علیها) دختر بزرگوار حضرت امیرالمؤمنین امام على(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، در پنجم جمادى الاول سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در مدینه منوره دیده به جهان گشودند و در ۱۵ رجب سال ۶۳ هجرى قمرى، در سفرى که به همراه همسرشان عبداللّه بن جعفر به شام رفته بودند، از دنیا رفتند و بدن مطهرشان همانجا دفن شد.

نقش تأثیرگذار در وقایع پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری در کربلا و اسارت کوفه و شام، از مهم‌ترین بخش‌های زندگی عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) به عنوان پیام رسان قیام عاشورا، به شمار می‌رود.

همزمان با فرا رسیدن 15 رجب، کانون‌های مساجد گیلان میزبان عزادارانی هستند که در سوگ وفات حضرت زینب(س) این بانوی صبر و استقامت به عزاداری می پردازند.

سخنرانی و مداحی، محافل انس با قرآن کریم، نوحه خوانی، مرثیه سرایی و عزاداری از جمله برنامه‌های سالروز وفات حضرت زینب (س) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های ماسال و صومعه‌سرا و سایر شهرستان های استان است.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) به میزبانی کانون‌های مساجد

*ویژه مراسم وفات حضرت زینب(س) در مسجد سنگ‌بست ماسال

«حسین سوات‌پور» با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) به همت فعالان این کانون در مسجد سنگ‌بست برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت سنگ‌بست ماسال افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام قربانی به سخنرانی و «سیدمحمدحسین سیداخلاقی» به مداحی خواهند پرداخت.

وی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی چهارشنبه(27بهمن) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

سوات‌پور تصریح کرد: تبیین نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در حادثه عظیم کربلا و بیان مصائب آن حضرت پس از حادثه عاشورا از بخش های مهم سخنرانی این برنامه معنوی خواهد بود.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) به میزبانی کانون‌های مساجد

*ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) در مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا

«امیر رمضانپور» با بیان اینکه ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) در مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا برگزار می‌شود اظهار کرد: این مراسم از صبح امروز(چهارشنبه، 27بهمن) آغاز شده و تا آخر شب ادامه دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا افزود: برگزاری محفل انس با قرآن با قرائت محمد خوشپسند صبح امروز برگزار شد.

وی گفت: برگزاری مناجات امیرالمومنین(ع) با نوای اسماعیل عموزاده ساعت 16:45، سخنرانی توسط حجت‌الاسلام ضروری و مداحی توسط محسن کاشفی، مهدی اخوان و سینا پورمحسن ساعت 22 امشب از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه سالروز وفات حضرت زینب(س) است.

رمضانپور تصریح کرد: یکی از وجوه شخصیتی حضرت زینب(س) حیاء، ایمان، حجاب و عفاف وی بود که این امر برای همگان بسیار روشن است و در دوره حیات وی نیز زبانزد بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا بیان کرد: این بانوی بزرگوار در صبر، قوت ایمان و تقوا منحصر به فرد بود و در فصاحت و بلاغت، گویی از زبان امیرالمؤمنین(ع) سخن می‌گفت.

وی صبر را یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی حضرت زینب‌ کبری(س) بیان و خاطرنشان کرد: استقامت در وقایع عاشورا، تقدیم فرزندان و خطبه‌های قراء حضرت زینب(س) در مجلس شام همگی در راه دفاع از ولایت بوده است.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) به میزبانی کانون‌های مساجد

*مراسم وفات حضرت زینب(س) در مسجد جامع شاندرمن

«محمدمهدی رحمانپور» با بیان اینکه ویژه مراسم وفات حضرت زینب(س) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود اظهار کرد: در این مراسم که امشب(چهارشنبه، 27بهمن) برگزار می‌شود «رامین شیرزاد» به نوحه‌سرایی خواهد پرداخت.

مدیر کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن افزود: در این مراسم که همراه با مرثیه سرایی در مدح پیام آور حادثه کربلا است به بیان دیدگاه های حضرت زینب (س) در خصوص حمایت و تبعیت از ولایت نیز توسط امام جماعت مسجد اشاره خواهد شد.

وی گفت: این مراسم معنوی به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور آحاد اقشار مردم برگزار می‌شود.

رحمانپور تصریح کرد: ولایتمداری و حق طلبی از ویژگی‌های بارز آن حضرت در حادثه عظیم عاشورا بود که سرلوحه تمامی انسان های آزاده جهان شده است.

گفتنی است، سخنرانی و ذکر فضایل و مناقب قهرمان صبر کربلا و پیام آور عاشورا، روضه خوانی، نوحه خوانی و قرائت زیارت حضرت ام المصائب زینب کبری (س) در مجالس عمومی و خانگی، و توزیع نذورات از ویژه برنامه‌های این روز است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟