آخرین مهلت دریافت وام مسکن با تخفیف 50 درصدی/ قیمت اوراق مسکن به کانال 160 هزار تومان رسید


اوراق مسکن امروز کانال قیمت جدید را فتح کرد و به قله 162 هزار تومان رسید. رکوردشکنی پی در پی اوراق مسکن در بهمن ماه امسال مدام خبرساز بوده است.

اقتصاد آنلاین- پریسا شاکری؛ در حالی که فقط سه روز دیگر تا پایان مهلت خرید اوراق نیم بهای وام مسکن باقی مانده است، امروز وام مسکن با قیمت بی سابقه ای معامله شد.

میانگین بهای هر برگه وام مسکن امروز به ۱۶۲ هزار و ۶۳۹ تومان رسید. آخرین رکورد قیمت وام مسکن دوشنبه هفته جاری و قبل از تعطیلات روز سه شنبه اتفاق افتاد و میانگین قیمت هر برگه وام مسکن به عدد ۱۵۵ هزار و ۵۷۳ تومان رسیده بود.

این در حالی است که بهای اوراق وام مسکن در روزهای گذشته به طور مداوم صعودی بوده است.

گفتنی است افراد باید به ازای هر یک میلیون تومان وام، دو برگه تسهیلات وام مسکن تهیه کنند. به این ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت سقف ۴۵۰ میلیون تومان وام مسکن، باید ۹۰۰ برگه خریداری کنند.

با میانگین قیمت امروز اوراق وام مسکن زوجین باید حدود ۱۴۷ میلیون تومان از وام خود را برای خرید اوراق هزینه کنند و به این ترتیب حدود یک سوم مبلغ وام خود را از دست می دهند.

رشد بی وقفه قیمت وام مسکن در شرایطی اتفاق می افتد که بانک مسکن چندی پیش برای جلوگیری از رشد قیمت وام مسکن طرح جدیدی برای فروش اوراق در نظر گرفت.

بر اساس طرحی که بانک مسکن ارائه کرده و مهلت اجرای آن را تا پایان بهمن ماه امسال تمدید کرده است کسانی که اوراق وام مسکن را به صورت کامل خریداری می‌کنند، سود کمتر و مدت بازپرداخت طولانی‌تری دارند. بر این اساس خریداران وام مسکن در مدل قبلی می‌توانند وام مسکن خود را ۱۲ ساله و وام جعاله را ۵ ساله بازپرداخت کنند و سود وام آنها ۱۷.۵ درصد است اما در مدل جدید که خریداران نصف اوراق مورد نیاز را می‌خرند باید ۱۸ درصد سود پرداخت کنند و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز ۶۰ ماه معادل ۵ سال خواهد بود.

پیگیری اقتصاد آنلاین از بانک مسکن نشان می دهد که اوراق وام مسکن با افزایش تقاضا مواجه بوده و احتمالا با نزدیک شدن به مهلت پایان بهمن برای خرید وام نیم بهای مسکن، تقاضا تشدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی