عترت عامل وحدت است/ تمام توقعات بودجه ای و برنامه ای قرآن و عترت برآورده می شود


عترت عامل وحدت است/ تمام توقعات بودجه ای و برنامه ای قرآن و عترت برآورده می شود

اسماعیلی، عترت را مبنای وحدت و همگرایی مسلمانان عنوان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران قرآن و اهل بیت(ع) محور وحدت و تقریب مسلمین است و نظام اسلامی بر مبنای آن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی اسماعیلی» در نشست صمیمی با فعالان قرآنی که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: ماه رجب ماه خودسازی و آمادگی ورود به شهر الله اکبر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت های قرآنی علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایشان از همسنگران حوزه فرهنگی، اجتماعی بوده است و حضور ایشان در معاونت قرآن و عترت مرا بسیار امیدوار کرده که بتواند کارهای مهمی انجام دهد. وی ایده ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه قرآنی دارد و مورد قبول و اقبال جامعه قرآنی و فعالان قرآنی انقلابی هستند، فضا و سرمایه اجتماعی بسیار خوبی برای انجام کارهای قرآنی دارد و مجموعه مدیران قرآنی نیز ایشان را می شناسند.

وی با اشاره به تلاش ها و زحمات فعالان قرآنی گفت: دکتر محمدی پیشکسوت در حوزه قرآنی هستند و آقای خواجه پیری از ستون های فعال قرآنی کشور محسوب می شوند و هر اقدامی که در جایگاه اخلاص باشد جزو باقیات و صالحات خواهد بود و انشاءالله توفیق داشته باشیم تا این کارهای مهم را انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حکم معاونت قرآن و عترت گفت: در این حکم توقعات و مطالبات در حوزه قرآنی را در قالب 16 بند ذکر کرده ام و تلاش شده است تا از اجمال به تفصیل برویم و این حکم مانند یک تفاهم نامه همکاری کرده است و انتظار داریم در پایان هر فصل گزارش تحولات و برنامه های رخ داده در حوزه قرآن و عترت را ارایه کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه کارهای خوب بسیاری در حوزه قرآن و عترت انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید این اتفاقات ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید وضعیت ساختاری و بودجه ای معاونت قرآن و عترت اصلاح شود، خاطرنشان کرد: برآوردهای بودجه ای و منابع انسانی معاونت قرآن و عترت را احصا کرده و به وزارتخانه اعلام کنید. ما همه توقعات بودجه ای و برنامه ای در این بخش را برآورده می کنیم و از همه برنامه های آموزشی و بودجه ای حمایت می کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت ترویج قرآن و عترت در کنار هم گفت: عترت مبنای وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی است چرا که هیچ مسلمانی نیست که محبت به اهل بیت را در دل نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت در دل و روح همه مسلمانان وجود دارد، گفت: شعاع نورانیت عترت بسیار بالا است و امروز محل تقریب مسلمین است.

وی عترت را عامل وحدت عنوان کرد و گفت: قرآن و عترت در کنار هم معنا می یابند و در جمهوری اسلامی ایران قرآن و اهل بیت محور وحدت و تقریب مسلمین است و این موضوع را دنبال می کنیم و مفتخریم که نظام اسلامی بر مبنای آن قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه ارتباط ویژه داشته باشیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت